כיצד מתבצעת שמאות למשכנתא?

לקיחת משכנתא, הלוא היא הלוואה גדולה במיוחד שהבנק מעניק בתוספת ריביות לרכישת דירה, הינה מהצעדים החשובים שכל אחת ואחד עושים בחייהם, לכן הצעד הגדול חייב להיות מחושב כהלכה

הצורך בייעוץ נכון למשכנתאות, כמו גם בבדיקות שונות שחשוב לבצע כמו השוואות בין מסלולי משכנתא והבנת המשמעות של ההלוואה הגדולה וההחזרים שלה – הינם חלק ניכר וחשוב בתהליך, שכן ייעוץ טוב וסקירה עמוקה של תנאי ההלוואה, תקנה בחירות נכונות יותר.

מה זה שמאות למשכנתא?

חשיבות הבנת תהליך לקיחת משכנתא נוגע גם למושג בשם "שמאות למשכנתא" שמטרתה לבדוק מהו ערכו של הנכס אותו רוצים לרכוש לוקחי המשכנתאות, כאשר השמאי הינו איש מקצוע מטעמו של הבנק, אשר מגיע אל הנכס אותו מבקשים הלווים לרכוש, לאמוד את שווי על ידי הערכת של שווי הנכס, ומכאן מעדכן השמאי את הבנק בתוצאות ובמסקנות שהובילו אותו לקביעת שוויה של הדירה (השמאי מעדכן גם את רוכשי הדירה הפוטנציאלים), דבר שעלול במקרים רבים להקשות על קבלת משכנתא.

מדוע שמאות למשכנתא עלולה לעיתים להכשיל את התהליך או לעכב אותו?

בלקיחת משכנתא חשוב להבין קודם כל כי הבנק אשר מעניק את ההלוואה הגדולה לרוכשי הדירות, מעוניין להגן עד כמה שניתן על האינטרסים שלו וזאת תוך העמדת תנאים עבור רוכשי הדירות, כגון: גיוס הון עצמי לקבלת המשכנתא שערכו לפחות 25 אחוזים מערך הדירה.

שמאות מקרקעין הנעשית לאחר חתימת חוזה הרכישה, עלולה לערער ואף להעלות את גובה הסכום ששילם רוכש הדירה לבנק עבור שליש מערך הדירה, כאשר במידה ולמקבל המשכנתא אין באמתחתו את הסכום האמור שעליו להוסיף, העסקה וקבלת המשכנתא עלולות להיכשל.

אז כיצד מתמודדים?

כדי להבין את חומרת הבעיה של בדיקת שמאי שמבצע סקירה של הדירה עבור הבנק והערכת שוויה, חשוב להבין כי במידה וההערכה של הדירה תהיה גבוהה יותר, הדבר יוביל לפער רציני בגיוס ההון העצמי, לכן חשוב תמיד לבדוק את מצבו של הנכס כמו גם קבלת סיוע משמאי פרטי.

בנוסף, חברות העוסקות בייעוץ למשכנתאות יכולות לסייע לכם בתהליך, כמו גם במימון הון עצמי לרכישת דירה, קבלת החלטות לגבי אופי המשכנתא והשוואה בין המסלולים, בעוד שחברות העוסקות בתחום, יקנו לכם מידע אודות שמאות למשכנתא באתר האינטרנט שלהן. בכך תוכלו לצלוח את התהליך מתחילתו עד סופו, ללא שינויים פתאומיים בגיוס ההון העצמי וללא תקלות!

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *