כיצד תשמחו את נשותיכם בחג ? רות צ.

בתקופה זו המכונה בפי כולם בשם "קורונה טיים", בה כולנו מתמודדים בכל תחומי החיים הכל מקבל ערך מוסך בכפל כפליים, ואם היא לוקחת חלק מתפקידך בעולם גם כדי לפרנס בנוסף…   מאין היא תיקח את הכח להמשיך? מהיכן המוטיבציה?

חג של אהבה.

הרחובות שוקקי חיים, ערב חג, החנויות עמוסות (בהתאם לתו הסגול כמובן) מה הם מוכרים לנו? איפה שלא תביט מזכיר לך מסביב

מה?!

החג והכנותיו המרובות, משמעויותיו וסממניו. אנחנו שם? האם?  ויש עוד משהו, בואו נקשיב.. נשמע מה מסביב נאמר…

אומר למביט למעלה המחשב חשבונותיו, המפשט סוגיות, המנסה לפתור בעיותיו. בבקשה, אם אתה כבר מביט למעלה קח לרגע טלסקופ, כוון אותו למעלה היישר אל הכוכבים בשמיים. תתבונן במבט כולל על השמיים מקרוב, קרב העדשה והתמקד בכוכבים בנפרד, תסתכל, תהנה, תמצא את היופי. כן, זה יקח רק כמה דקות להתפנות ממה שתופס את המח כל היום. עצור, התמקד רגע! קח את הטלסקופ הזה והתבונן – בה, שהיא הלא העומדת לימינך כל ימי חייך. שכל ימיה ולילותיה, שכל מהותה הוא מעל 500 תפקידים בכל יום והיא עושה אותם במסירות אין קץ, בתמרון אין סופי, גם כאשר היא פונה לנוח היא חושבת על מה שלא הספיקה ומחפשת פתרונות ושדרוגים להמשך. כל המחשבה עליך אב המשפחה, בהשתדלות עצומה ועם הרבה לב, השקעה ומסירות אין סופית לילדכם, עבודות הבית הרבים התובעים ממנה כוחות אין סוף. בתקופה זו המכונה בפי כולם בשם "קורונה טיים", בה כולנו מתמודדים בכל תחומי החיים הכל מקבל ערך מוסך בכפל כפליים, ואם היא לוקחת חלק מתפקידך בעולם גם כדי לפרנס בנוסף…   מאין היא תיקח את הכח להמשיך? מהיכן המוטיבציה? ישנה ההמלצה מלב המעוגנת במנהג, על-ידה תחזקה ותשמחה. המלצה זו תהווה כהפקדות עבורך! היא תחוש מוערכת, וטוב עם עצמה, ואתה הפקדת לך בזאת – אשה רגועה ובעלת מוטיבציה גבוהה עם רצון להיטיב עימך יותר, הפקדת לך – חיוך. הפקדת לך – תודה. ומעל להכל הפקדת לך מצוה – "חייב אדם לשמח את אשתו במועד, וכיצד משמחה…?" אז מדובר בחיוב, הלא כן!? שאם בשגרה היא פועלת ללא לאות ועם לאות בלי לוותר לעצמה, בזמני חגים היא עובדת עוד יותר. תדע שגם אם הציפיה הישנה הזו רדומה ומוחבאת אצלה בכל פעם שהיא לא מתממשת, ישנו חלום שלא הוגשם על צורך שלא מומש, וההתגברות עליו לוקחת המון אנרגיה על חשבון דברים שאתה כל כך זקוק לאנרגיה ממנה.

חלילה כאדמה הנדרכת ועם זאת מצמיחה פירותיה. אשה ואם בישראל נותנת הרבה יותר מפירות ואכן דואגת לפירותיך בעולם הזה ובעולם הבא.

אז עכשיו אפשר כבר להניח לטלסקופ, זו היתה רק הצצה חטופה, טעמת? בטח שמת לב שיש עוד הרבה מאד מה לראות שם. אבל עכשיו ערב חג, אין כל כך זמן להשקיף, צריך לעשות הרבה מעשים טובים לפני יום הדין.

קשה בתקופה זו, לכולנו. בואו נזכור, ראשי תיבות קורונ"ה – קושי ברון עם ה'.

אז עם הקושי, כדי לשמח כדי להיטיב, כדי לחזק את היסודות שימשיכו לאפשר את היציבות לשגרה הכל כך לא שיגרתית. כדי שיהיה כח להמשיך בתפקידים הברוכים כרצון ה'.. כדאי.

וגם כשאי אפשר צריך לזכור את רבי עקיבא שאמר לאשתו, "אלמלי היה בידי הייתי נותן לך ירושלים של זהב" אפשר לכתוב את זה על פתק ולהביא עם פרח, עם שוקולד. אפשר.

אז שיהיה לכולנו חגים שמחים באמת מכל הלב. גם לאמא.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *