כך הגיב הראב"ד לפיגוע התופת בירושלים

לפני מספר ימים כתב מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך מכתב לתושבי הר נוף להתחזק בלימוד התורה כסגולה של 'תוספת שמירה' לתושבי השכונה, והיום לאחר הפיגוע הקשה בו נהרג אחד מתושבי הר נוף, מבקש שוב מרן פוסק הדור להוסיף בלימוד התורה כדי לדחות ולבטל את הגזירה

הגר"מ שטרנבוך שליט"א התייחס בשיחה מיוחדת לאחר ה'שיעור כללי' שמסר בפני תלמידיו בהיכל ישיבתו בבית שמש, לפיגוע הקשה שאירע הבוקר בכניסה לירושלים, בו נהרג בחור ישיבה משכונת הר נוף בירושלים, ונפצעו תשעה עשר בני אדם.

במרכז דבריו אמר כי הפיגוע הוא 'קריאה' מהקב"ה לעם ישראל להתעורר ולחזור בתשובה, ולהרבות בלימוד התורה שבכוחו לבטל את הפיגועים.

בהמשך אף דיבר בחריפות נגד דרישת הליכוד להרחבת הגיור הממלכתי והנגשתו, "הם מרגיזים את הקדוש ברוך הוא בתוך היכל קדשו".

את דבריו פתח בדברי התעוררות: "היום בבוקר היה פיגוע קשה מאוד בירושלים, יש הרוג וכמה חולים מסוכנים והכל מהשמים, וזהו בוודאי 'קריאה' מהקב"ה אלינו להתעורר, "נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'".

"זכורני שהרב מבריסק זצ"ל היה אומר תמיד שחזית המלחמה האמיתית נמצאת בין שרי מעלה בשמים, והמצב כאן תלוי בניצחון למעלה על שרי האומות, ואם אנחנו אומרים תהילים אנחנו מנצחים את המלחמה למעלה, וממילא משתלשל מזה הצלה למטה.

במרכז דבריו ביקש מתלמידיו להתחזק בימים אלו בלימוד התורה כדי להגן מפיגועים ה"י: "עכשיו אנחנו במצב קשה מאוד והדבר היחיד שיכול להציל אותנו זהו חיזוק בלימוד התורה, ובפרשת השבוע כתוב "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו", ופירשו חז"ל (ב"ר ס"ה כ') "בזמן שקולו של יעקב מצוי בבתי כנסיות אין הידיים ידי עשו, ואם לאו הידים ידי עשיו", וא"כ עכשיו בזמן כזה עלינו לחזק את קולו של יעקב- בתי הכנסיות ובתי מדרשות ועי"ז נדחה את הידיים ידי עשיו.

לאחר מכן התייחס לדרישת הליכוד להרחבת הגיור הממלכתי והנגשתו, מה שבעצם יכיר באופן גורף בגיורים פסולים ללא קבלת מצות: "הרשעים עובדים עכשיו במסירות נפש ממש, וגם בתוך כל הצרות האלו ראינו אתמול שבדעתם לפעול להרבות גיורים מזויפים בלי קבלת עול מצוות, ומי יודע מה עוד יהיה, שהם מרגיזים את הקב"ה בתוך היכל קדשו, שהרי השכינה הקדושה כאן והם לוחמים בקב"ה בתוך שכינת עוזו, ויש למחות כנגדם ולא לוותר במלחמה כנגדם".

את דבריו חתם בבקשה מבני ישיבתו: "כל אחד יעשה לעצמו חשבון מה יכול להוסיף ולהתחזק בלימוד התורה ובזכות זה נזכה לישועה".

יצויין כי הרוחות בשכונת הר נוף סוערות היום, לאחר שכזכור רק לפני מספר ימים כתב מרן פוסק הדור מכתב מיוחד לתושבי שכונת הר נוף בו חרג מהרגלו וביקש באורח נדיר מתושבי השכונה להוסיף בלימוד התורה "כדי שיהא תוספת שמירה לכל השכונה", וכעת לאחר הפיגוע הקשה בו נהרג אחד מתושבי שכונת הר נוף, חוזר פוסק  הדור ומתריע בשנית כי יש להוסיף חיזוק בלימוד התורה כדי להציל מפיגועים קשים ה"י.

ההתרעה המוקדמת של מרן פוסק הדור כמה ימים לפני הפיגוע, הפכה לשיחת היום בשכונת הר נוף, כאשר ישנם רבים מהתושבים רואים בכך כ'מופת גלוי' של התרעה מוקדמת על הצורך בשמירה עליונה על תושבי השכונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *