כך הפכה צ'כיה למוקד מגפת הקורונה של אירופה – ד"ר דרור מנור

מספר הנדבקים והנפטרים כתוצאה מהנגיף לכל מאה אלף איש במדינה נחשב לגבוה ביותר באיחוד האירופי. על כן, הממשלה החליטה לסגור את כל העסקים והשירותים הבלתי חיוניים ולהגביל את תנועת האזרחים ברחבי המדינה

לאחרונה הפכה צ'כיה למוקד מגפת הקורונה ביבשת אירופה, ואף נאלצה להכריז על סגר חלקי במדינה. מספר הנדבקים והנפטרים כתוצאה מהנגיף לכל מאה אלף איש במדינה נחשב לגבוה ביותר באיחוד האירופי. על כן, הממשלה החליטה לסגור את כל העסקים והשירותים הבלתי חיוניים ולהגביל את תנועת האזרחים ברחבי המדינה. המסעדות, בתי-הספר ומוסדות התרבות נסגרו עד להודעה חדשה, והממשלה המיואשת נאלצה לפנות לקבלת סיוע מבחוץ, ובעיקר מארה"ב.

ממשלת צ'כיה הודיעה כבר ביום רביעי, 21 באוקטובר, על הגבלת תנועת האזרחים ועל סגירת עסקים ושירותים בלתי חיוניים בעקבות זינוק חד במספר חולי הקורונה במדינה. המדינה, שמתגוררים בה עשרה מיליון איש, נמצאת במצב הגרוע ביותר מכל מדינות אירופה ביחס לגודלה. שר הבריאות רומן פריימולה הכריז לאחרונה, כי הממשלה החליטה להגביל את תנועת האזרחים ברחבי המדינה ותאסור התקהלויות, פרט לקניות, נסיעות עבודה ובדיקות רפואיות. זאת בנוסף לסגירת העסקים הבלתי חיוניים במדינה.

הממשלה הורתה לאזרחים לחבוש מסכות ברוב המקומות וסגרה בתי-ספר, מסעדות, בתי-קפה, פאבים, מוזיאונים, תיאטראות, בתי-קולנוע ובריכות שחייה. זאת על מנת להיאבק ביעילות בגל השני של הקורונה ההולך ומתפשט ברחבי המדינה. ישנם אזורים במדינה שבהם יש זינוק אדיר בתחלואה, במיוחד בקרב האוכלוסייה המבוגרת.

ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש אמר לאחרונה לאמצעי התקשורת, כי הגידול במספר הנדבקים בקורונה הוא עצום, וכי הצעדים שננקטו לפני כן לא הצליחו לשטח את העקומה. באביש אף הדגיש כי בתי-החולים במדינה כבר מלאים, ולכן הממשלה נאלצה לבקש סיוע מבחוץ, ובעיקר מארה"ב שתטיס לצ'כיה עשרות רופאים. בעקבות המצב הקשה, ממשלת צ'כיה הזמינה כאלפיים מיטות נוספות, שחלקן ייפרסו בבתי-חולים שדה, אשר יוקם בפאתי עיר הבירה פראג. שר הבריאות פריימולה אמר שאם הסגר החלקי יצליח, העלייה בתחלואה תיעצר תוך מספר שבועות.

צריך לקוות כי צ'כיה תצליח להתגבר במהרה על הגל השני של הקורונה. מדובר במדינה נקייה ומסודרת שאזרחיה ממושמעים ומאמינים ביכולתה של הממשלה להתגבר על המגפה הארורה. נראה כי השלטונות נקטו בצעדים יעילים ונוקשים, אשר יצליחו להוריד את התחלואה במדינה. חבל שצ'כיה הידרדרה למצב כה עגום. יש לציין כי המדינה שרדה בצורה מוצלחת למדי את הגל הראשון של הנגיף הקטלני במהלך האביב, כאשר פעלה במהירות, כולל הטלת סגר על האוכלוסייה. הטעות הקשה של ממשלת צ'כיה הייתה שהיא הסירה את רוב ההגבלות על האוכלוסייה לפני הקיץ, ופעלה באיטיות רבה לפני שהחליטה לנקוט צעדים חדשים למאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *