כך התיר בית הדין את נישואיי הכהן וה"גרושה"

כהן וגרושה שנישאו בחתונה רפורמית פנו לארגון בנועם דניאלי וביקשו לבדוק האם יש להם אפשרות להסדיר את מעמד נישואיהם כהלכה ברבנות • תחקור מעמיק של תיק הנישואין הראשונים של ה"גרושה" העלה שהעדים באותה חתונה היו קרובי משפחה, מה שאפשר לגאון רבי זבדיה כהן, ראב"ד בית הדין הרבני בתל אביב, להפקיע את נישואיה בדיעבד ולהתיר את נישואיה עם החתן הכהן בחיר ליבה

הפנייה לרישום נישואין שהגיעה דרך וואטסאפ של בנועם דניאלי הייתה נועזת וחריגה במיוחד. אישה גרושה שנישאה לכהן בחתונה רפורמית, כיון שנישואין אלו אינם מוכרים בהלכה, מבקשת לבדוק האם קיימת אופציה להסדיר את מעמדה כדת משה וישראל ולהירשם לנישואין ברבנות הראשית.

האינסטינקט הראשוני הוא לדחות את המבקשת בנימוס, שכן נישואי כהן וגרושה אסורים על פי התורה, וכיצד ניתן בכלל לדון על הסדרת נישואין פסולים כאלו?

אולם, נאמן למסורת הקירוב של בנועם דניאלי כהנחיית יו"ר הארגון הגאון הגדול רבי זמיר כהן שליט"א, הודיע מייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני שלא לדחות את פניית האישה, הוא לקח את הסיפור לטיפול אישי, נכנס לעובי הקורה והחל לנבור בתיקי הנישואין של כל הצדדים כדי לבדוק את מעמדה של האישה כגרושה.

לאחר כמה ימי עיון ותשאול נמצאה התגלית החלומית שהפכה את התיק. "מתברר", אומר הרב ריאני, "ששני העדים בנישואין הקודמים של האישה היו קרובי משפחה הפסולים לעדות לכל הדעות, כך שניתן לומר שהיא מעולם לא נחשבה כנשואה, וממילא אין למעמדה כ"גרושה" כל תוקף הלכתי".

הרב ריאני הביא את הזוג לבית הדין בתל אביב, שהראב"ד שלו, הגאון רבי זבדיה כהן, ידוע כמומחה על בתחום דיני היוחסין. הגר"ז כהן פינה מיד את סדר יומו, הכניס את הזוג לדיון מיידי, שבסופו העניק להם היתר נישואין חתום כדת וכדין, כשהוא מדגיש לזוג המרוגש כי הסיפור שלהם נחשב למופלא וחריג ביותר, שכן מימיו לא נתקל בקידושין ששני העדים היו קרובי משפחה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *