כך חגגו יהודי מולדובה את הנר הראשון של חנוכה

אור החנוכה הגיע גם ליהודי קישינב בירת מולדובה. קרוב ל-500 מחברי הקהילה האורתודקסית בקישינב מולדובה, השתתפו בסדרת אירועים לציון הדלקת הנר הראשון של חנוכה

 

בשנים האחרונות ניכרת פעילות להחייאת רוח היהדות במדינה המזרח אירופאית, שנודעה בעבר במעשי פרעות ואנטישמיות מחרידים. הקהילה היהודית-אורתודוקסית בראשות רב הקהילה הרב פנחס זלצמן, מקיימת בשנים האחרונות חיי קהילה רגועים בפרהסיה, הכוללים בית כנסת, בית ספר יהודי עם סיוע ממשלתי למערכת ההזנה בבית הספר ועוד מוסדות יהודיים גלויים.

אירועי החג כללו דוכני הפעלות לילדים, מפגשי הסברה על מהות החג ועל מאכלי החג למבוגרים, ודיונים על מורשת, זהות וגאווה יהודית בקהילות שחיו תחת שלטון וחינוך קומוניסטי.

רגע השיא היה בעת הדלקת החנוכיה ברחובה של עיר, כאשר המשתתפים המבוגרים לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות מהאפשרות לקיים את מצוות החג בגלוי וללא חשש.

לדברי הרב פנחס זלצמן רבה האורתודקסי של מולדובה: "מאז ומתמיד קישינב ומולדובה היו סמל לגאווה יהודית. זאת פעם עשירית ברציפות שאנחנו מקיימים הדלקה פומבית, וזה מרגש כל פעם מחדש לחשוב שעד לפני שנים לא רבות השלטון אסר לקיים כל פעילות יהודית, ואילו היום אנחנו זוכים לתמיכת הממשלה ופוליטיקאים רבים מבקשים להשתתף בפעילויות שעושה הקהילה היהודית"

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *