כך חמאס מעודד טרור מגיל קטן במזרח ירושלים – ד"ר דרור מנור

לאחרונה נחשף כי במזרח ירושלים פועלת בחופשיות, באישור משרד המשפטים ומשרד החינוך, רשת בתי ספר פרטיים אשר מנוהלת על ידי גורמים עוינים ומסיתים התומכים בתנועת החמאס ונתמכת ומשתפת פעולה עם ארגונים טורקיים תומכי חמאס הפועלים ללא לאות נגד קיומה של ישראל, תוך הפצת חומרי תעמולה מסיתים נגד ישראל

לאחרונה נחשף כי במזרח ירושלים פועלת בחופשיות, באישור משרד המשפטים ומשרד החינוך, רשת בתי ספר פרטיים אשר מנוהלת על ידי גורמים עוינים ומסיתים התומכים בתנועת החמאס ונתמכת ומשתפת פעולה עם ארגונים טורקיים תומכי חמאס הפועלים ללא לאות נגד קיומה של ישראל, תוך הפצת חומרי תעמולה מסיתים נגדה. מסתבר כי לא רק קייטנות מסיתות נגד ישראל כפי שפורסם לאחרונה, אלא גם בתי ספר יסודיים ותיכוניים.

מדובר ברשת בתי הספר הפרטיים אל-אימאן אשר מפעילה במזרח ירושלים שני בתי ספר יסודיים ושני בתי ספר תיכוניים. בנוסף, הרשת מפעילה גן ילדים. מי שעומד בראש הרשת הוא השיח' ג'מיל חמאמי, אשר משמש כראש הרשות האסלאמית העליונה בירושלים. חמאמי נחשב לדמות קיצונית: הוא מזוהה במשך שנים רבות עם תנועת האחים המוסלמים, ואף נחשב לאחד ממייסדי החמאס בירושלים. בשל עברו הקיצוני, ניסה חמאמי לטשטש לאורך השנים את קשריו עם תנועת החמאס ועם האחים המוסלמים. זאת על מנת שלא להיעצר על ידי הרשויות בישראל.

עם זאת, מערכת הביטחון הוציאה נגד חמאמי בשנת 2016 צו איסור יציאה מהארץ וצו איסור כניסה ליהודה ושומרון למשך מספר חודשים בשל חשש לפגיעה בביטחון המדינה. למרות התנהגותו הזהירה של חמאמי, הוא שיתף פעולה באופן גלוי עם ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אשר הוצאה אל מחוץ לחוק על ידי ישראל. הדבר היווה הוכחה לכך שהשיח' הקיצוני פעל נמרצות על מנת לפגוע במדינת ישראל.

רשת בתי הספר אל-אימאן מקיימת קשרים גלויים עם ארגונים טורקיים אנטי-ציוניים ואנטי-ישראליים אשר תומכים בחמאס. אחד הארגונים הבולטים הוא עמותה בשם אוקו-דר, אשר הביעה בשנים האחרונות תמיכה גלויה בתמיכה בטרור נגד התנחלויות, פתיחת אינתיפאדה שלישית, פרסום קריקטורות מסיתות נגד צה"ל ותמיכה במנהיגי תנועת החמאס ברצועת עזה.

הרשת מתגאה בקשריה עם ד"ר טארק סווידאן באיסטנבול, ואף שלחה כמה מבוגריה להשתתף בתכנית למצטיינים הקרויה על שמו. סווידאן הוא מטיף כווייתי קיצוני המזוהה עם תנועת האחים המוסלמים וידוע בשנאתו לציונות ולמדינת ישראל ובתמיכתו חסרת הפשרות בפלסטינים.

למרות כל הסימנים החמורים הללו שמראים על הסתה מכוונת נגד ישראל, רשת בתי הספר אל-אימאן קיבלה ללא בעיות רישיון ממשרד המשפטים בתור "חברה לתועלת הציבור", ומעמדה המשפטי במשרד החינוך הוא "מוכרת שאינה רשמית". זאת אומרת שהרשת רשאית לקבל מימון ממשרד החינוך של מדינת ישראל.

ברור כי על משרד החינוך בפרט ועל קברניטי המדינה בכלל לעשות כל מאמץ על מנת לטפל בחומרה ברשת בתי הספר אל-אימאן. לא ייתכן שרשת מסיתה שכזו, שעלולה להכשיר מחבלים עתידיים ושתומכת ללא לאות בתנועת החמאס הקיצונית, תקבל מימון ממדינת ישראל. על הגורמים הממשלתיים והמוניציפליים בירושלים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כנגד הרשת המסיתה. על גורמים אלו לדחות כל בקשה אזרחית של כל ארגון המבקש לסייע לחמאס או לתומכיו בירושלים. על משרד החינוך לפעול במלוא המרץ בשיתוף עם משרד המשפטים על מנת לבטל כל מימון המיועד לרשת בתי הספר אל-אימאן, ולדאוג שמקרים שכאלו לא יישנו בעתיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *