כך יראה הסגר החדש

שר האוצר: "מי שלא מאמין בניסים לא מאמין במדינת ישראל"

בראיון לויינט,הביע שר האוצר כץ את דעתו לגבי סגר בלילות ובסופי שבוע:

"הרעיון עלה, יש בו מקוריות מסוימת, יש בו יתרונות ויש בו קשיים מבחינת הימנעות מפגיעה במקומות עבודה", אמר השר כץ. "המל"ל יקבע תוך כמה ימים הצעות, ואם ההצעה הזאת תובא ותשולב בתוך דברים אחרים יצטרכו לנמק אותה. אני חושב שסגר מוחלט על מדינת ישראל יהיה טעות ופגיעה נוראית – לא רק בעסקים אלא בציבור כולו".

השר נשאל האם הוא מתחבר למצוקה הכלכלית של המפגינים ומבין אותם:

"ההפגנות אתמול בירושלים היו על רקע פוליטי. מה שהיה אתמול זה דבר חמור – הבריונות הזאת, ההסתה הזאת נגד ראש הממשלה ובני ביתו. אסור שיהיו דברים כאלה. זכותם של אנשים שיהיו להם דעות פוליטיות, זה לא קשור למצב הכלכלי. אתמול זו הייתה הפגנה פוליטית נגד ראש הממשלה שזה דבר לגיטימי עד הגבול שזה הופך להיות הסתה, בריונות, ולא ייתכן שתמיד ההגנה תהיה רק על צד אחד ולא על ראש הממשלה והמשפחה שלו. כולם חייבים לגנות בתוקף את חציית הקו האדום הזה".

על השאלה האם לדעתו סגר הוא דבר נדרש בעת הזו לנוכח המצב השיב:

"מי שלא מאמין בניסים לא מאמין במדינת ישראל. אני אומר זאת שוב – אני נגד סגר מוחלט, משום שהוא גם לא יסייע להשגת המטרה. אנחנו נצטרך לנקוט בצעדים שבולמים את המחלה ולא פוגעים ביכולת להתפרנס ולהתקיים, מספיק אנחנו נותנים רשת ביטחון על הפגיעה הקיימת, אבל עדיין המשק חזק. צריך להגיד שבחודש יוני גביית המסים הייתה כמו לפני שנה, ואנחנו צריכים לשמור על העוצמה של המשק ולעזור לו לעבור את המשבר הזה תוך כדי סיוע עד שיהיה חיסון. צריכים להיות זהירים באמצעים שנוקטים כדי לא להחניק את המשק תוך כדי פגיעה במטרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *