כך ניסה גנץ לטרפד פעולה חשאית דחופה

נתניהו וגנץ התעמתו על ביצוע פעולה סודית עם השלכות אסטרטגיות. גנץ דרש את אישור הקבינט ונתניהו התנגד בשל דחיפות המבצע. ראש המוסד תמך בפעולה וטען כי חלון ההזדמנויות קצר

הערב פורסם לראשונה במהדורה המרכזית על ויכוח ביטחוני בין ראש הממשלה נתניהו לבין בני גנץ בעת שהיה רמטכ"ל.

על פי הדיווח, נתניהו וגנץ התעמתו על ביצוע פעולה סודית עם השלכות אסטרטגיות. גנץ דרש את אישור הקבינט ונתניהו התנגד בשל דחיפות המבצע. ראש המוסד תמך בפעולה וטען כי חלון ההזדמנויות קצר.

גורם פוליטי שהיה חבר בקבינט טוען כי גנץ ניסא להניא את ראש הממשלה מהפעולה "נדרש אישור קבינט לביצוע הפעולה, מבקש לדעת אם הנושא נבדק".

בתגובה, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה – יוחנן לוקר ענה: "הנושא נבדק, אין צורך בכינוס בקבינט". המזכיר הוסיף כי "הנושא אושר על ידי השלישייה (ברק, ליברמן ונתניהו – י.א) ולפיכך ראש הממשלה קבע לבצע במיידי"

הרמטכ"ל גנץ התעקש ואמר שיפנה ליועץ המשפטי לממשלה. "אינני מקבל את הקביעה של ראש הממשלה", כך אמר גנץ על פי הגורם. "נדרש קבינט לאור ההשלכות האסטרטגיות. אמתין עם הביצוע עד לאישור הקבינט שמתכנס מחר".

ר לוקר הסביר את החשיבות המבצעית של הפעולה המיידית: "הדחיפות משום שמדובר באיום אסטרטגי, אחיזה שלנו ביעד עלולה להיעלם אם לא נבצע בהקדם. ראש הממשלה מעודכן על מוכנות מלאה של הצבא, הוא הנחה לבצע מייד".

למרות הקשיים שהערים גנץ – המבצע החשאי יצא בסופו של דבר אל הפועל.

מגנץ נמסר בתגובה: "ביצעתי הרבה יותר מפעולה אחת בזירות ובמקומות רחוקים. פעולות אלו בוצעו בצורה נחרצת ומקצועית תוך הרחבת מעטפות הביצוע בים באוויר וביבשה. למרות שיש לי הרבה מאד מה לומר על רמת תהליכי קבלת ההחלטות וכשם שלא התייחסתי בעבר ציבורית לנעשה ספציפית בתוך דרג מקבלי ההחלטות והקבינט, לא אעשה כך גם כעת. יש לקוות כי הדרג הצבאי ממשיך להתייחס במקצועיות וללא חשש מדעות אחרות או מהדלפות ותדרוכים מיותרים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *