כך ניצחה טאיוואן את הקורונה – ד"ר דרור מנור

טאיוואן היא מדינה דמוקרטית בעלת נופים מרהיבים וכלכלה מצוינת המציעה שפע רב, השוכנת בדרום-מזרחה של יבשת אסיה

טאיוואן היא מדינה דמוקרטית בעלת נופים מרהיבים וכלכלה מצוינת המציעה שפע רב, השוכנת בדרום-מזרחה של יבשת אסיה. אולם בשל הרקע הפוליטי הבעייתי שממנו סובלת המדינה מזה שנים רבות, הפוליטיקה הבינלאומית על ענפיה השונים מנתקת אותה מיתר המדינות החברות בקהילה הבינלאומית ואינה נותנת לה שום הזדמנות להוכיח את עצמה, מה שנחשב למסוכן בימינו בשל ההתפשטות העולמית של מגפת הקורונה.

לאחרונה טאיוואן התפרסמה במידה רבה בשל השתלטותה המוצלחת על התפשטותו של נגיף הקורונה, אשר מאיים מזה מספר חודשים על מדינות רבות בעולם, ומותיר אחריו מספר רב של חולים ונפטרים. חוקרים רבים ברחבי העולם חשבו שטאיוואן הייתה אמורה להוות מוקד אדיר של התפרצות הנגיף הקטלני בשל יחסיה הכלכליים הנרחבים עם סין, שממנה התפשטה המגפה למדינות רבות. צריך לזכור גם כי רבים מתושבי המדינה מתגוררים ועובדים בסין השכנה, ואף טסים מדי פעם לבקר במולדתם.

אולם טאיוואן הצליחה לעצור את המגפה הקטלנית, ללא הטלת סגר על תושביה וללא סגירת מערכת החינוך שלה. בסופו של דבר, רק שישה בני אדם נפטרו מהמחלה מתוך אוכלוסייה של מעל לעשרים מיליון איש. אין ספק כי מדובר בהישג יוצא מן הכלל של טאיוואן במאבקה נגד הקורונה. סביר להניח כי מדינות רבות בעולם מקנאות בהישג של האי הטאיוואני, ובטוח כי הן יכולות ללמוד ממנו כיצד להתמודד ביעילות ובקשיחות מול הנגיף הקטלני.

במקביל למאבק העיקש והיעיל במגפה, המשיכה טאיוואן להעניק סיוע נרחב למדינות נוספות ברחבי העולם באמצעות העברת ציוד ואספקה רפואית, ללא כל תמורה כספית, דבר שסייע רבות לאותן מדינות להתמודד עם התפשטות הנגיף הקטלני. למרות תרומתה העצומה למאבק במגפת הקורונה, טאיוואן עדיין מנודה מכל פעילות בארגון הבריאות העולמי, אם מדובר בהשתתפות בעצרת הבריאות העולמית השנתית או בישיבות של הארגון. אין ספק כי מדובר בצעד בלתי הוגן וחסר כל הצדקה, שרק מזיק לארגון במקום לסייע לו. מה שמרגיז ובלתי מתקבל על הדעת הוא שהנידוי הזה נגרם בשל עניינים פוליטיים ולא בשל עניינים בריאותיים.

ברור כי על ארגון הבריאות העולמי לשנות את התנהלותו במהרה. הרי ברור לכל כי מדינות העולם זקוקות לניסיון הרב שצברה טאיוואן במאבק במגפת הקורונה, אשר הפך אותה למומחית של ממש בנושא זה. כל המדינות בעולם חייבות להתאחד ולהיאבק ביחד נגד המגפה הארורה הזו שהביאה למותם של אנשים רבים על פני הגלובוס. על ארגון הבריאות העולמי לשים את המחלוקות הפוליטיות בצד ולשתף את טאיוואן, שוודאי תשמח לסייע למדינות העולם להתמודד עם משבר הקורונה. על טאיוואן להיות כרגע בקדמת הבמה ולא להשאירה מאחור.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *