כך נמנע אסון הביצים הגדול

מלול זה משווקות מידי יום למעלה מ-5,000 ביצים

במסגרת פעילות ביקורת יזומה של מפקחי מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בלול בצפון הארץ, התגלה בסמוך ללול מחסן ובו כיור המלא בביצים שטופות, דבר האסור על פי החוק, בשל החשש לפגיעה בבריאות הציבור כתוצאה מפעולת השטיפה.

כ-570 ביצים נמצאו כשחלקן נשטפו, חלקן ממתינות לשטיפה בסמוך לכיור וחלקן מתייבשות בשמש.

לנוכח הסכנה המהותית לבריאות הציבור בצריכת ביצים שטופות, השמידו מפקחי המשרד את כל הביצים שהיו במקום והבעלים נחקר. כמו גם, ועל מנת שלא לסכן את בריאות הציבור, החליט מנהל השירותים הווטרינריים לאסור את שיווקן.

במהלך השנים האחרונות, משרד החקלאות פרסם מספר פעמים את ההנחיות בנושא וחידדן.

עם זאת, מן החקירה הראשונית עולה כי על אף שבעל הלול, המשווק מידי יום למעלה מ-5,000 ביצים, מודע להנחיות האוסרות על שטיפת הביצים ולהשלכות של פעולה זו על בריאות הציבור, בכל זאת הוא הנחה את העובדים במקום לבצע את השטיפה.

ד"ר רם כץ, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "ישנן הנחיות מפורשות האוסרות על ניקוי ושטיפת ביצים. כיוון שקליפת הביצה אינה אטומה, מי השטיפה עלולים להחדיר חיידקים לתוכה, ואלו עלולים להתרבות בה. ההתעלמות מההוראות האלה, מהווה סיכון לבריאות הציבור. מלבד שטיפת הביצים, הגדילו ועשו עובדי המקום, וייבשו את הביצים בשמש החמה. מיותר לציין כי אסור שביצים תהיינה מוחזקות בטמפרטורות גבוהות כאלה, ובפרט בשרב של הימים האחרונים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *