ככל הנראה: המדינה תבטל את הסכם עד המדינה עם מיקי גנור

מסתמן: הפרקליטות תדחה את הטיעונים שהעלה גנור בשימוע בכתב שנעשה לו. כזכור, גנור טען כי אין למדינה עילה לבטל את ההסכם שכן לדבריו, לא הפר אותו משמעותית

מסתמן: המדינה ככל הנראה תודיע בקרוב כי ההסכם עם מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, יבוטל וכי היא איננה מחויבת לו עוד, זאת למרות הטיעונים שהעלה גנור נגד ביטול ההסכם. כך פורסם הבוקר (רביעי) ב"הבוקר הזה" ברשת ב'.

לפי הפרסום, ההערכה היא שהפרקליטות תדחה את הטיעונים שהעלה גנור בשימוע בכתב שנעשה לו. כפי שנחשף ב'כאן', מטעם גנור נטען כי אין למדינה עילה לבטל את ההסכם שכן לדבריו, לא הפר אותו משמעותית, ודווקא המדינה היא שחרגה ממנו ומהלכיה היו כאילו ההסכם הופר.

יש לציין כי משמעות ביטול ההסכם יכולה להיות כתב אישום נגד גנור כאשר גורם המעורה בתיק אמר בעבר שגנור מסתכן בשנים ארוכות בכלא וכי ניתן יהיה להשתמש בחומרים שמסר נגדו ונגד אחרים. אם יבוטל ההסכם יתכן וגנור יעתור לבג"ץ או ינקוט בצעדים אחרים בניסיון למנוע את העמדתו לדין.

כזכור, לפני כשבוע שוחרר גנור ממעצרו מוקדם מהצפוי. גנור שוחרר למעצר בית והוטל עליו איסור יציאה מהארץ למשך 180 ימים. הוא אולץ להפקיד את הדרכון הישראלי והגרמני. בנוסף, תיחתם ערבות עצמית בסכום של 200 אלף שקלים. מעצרו הוארך אחרי שהתקבל הערעור שהגישה המשטרה על שחרורו, שנקבע קודם לכן.

בתחילת השבוע שעבר פורסם כי גנור הודיע למקורביו שהוא לא מתכוון להתקפל בפני המשטרה והפרקליטות. "המעצר לא ישבור אותי. אני מוכן גם למשפט שיארך שנים ארוכות", הכריז בפניהם. עוד פורסם ב'כאן חדשות' כי גנור טוען שהשוטרים אמרו לו להגזים בעדויות. טענתו המרכזית היא: "הכניסו לי מילים לפה", ובפני מקורביו אף טען: "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו".

לפי גנור, לפני העימותים עם החשודים – בין היתר העימות שהתקיים עם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום – תדרכו אותו מה להגיד וכיצד לפעול, ולכן הוא נאלץ להגזים בתיאורים. הדבר גרם לו, לכאורה, להפליל אנשים שלא בצדק.

לפני כשבועיים החליט גנור לשנות את הגרסה שמסר במהלך החקירות ולפיה שיחד גורמים בחברת הצוללות הגרמנית טיסנקרופ. גנור טען כי הגרסה שמסר לאחר החתימה על ההסכם, נמסרה תחת לחצים.

עוד טען עד המדינה כי אם הועברו כספים, יש להם הצדקה חוקית. המשטרה ופרקליטות המדינה ישקלו אם יש מקום לבטל את ההסכם שנחתם עמו. גורמים המעורים בתיק אומרים כי יוכלו להשתמש בחומרים שמסר לפי הסיכום איתו וכי יש די ראיות גם כך. יש להדגיש כי אין קשר בין ההתפתחות הזו לבין התפתחות עם עניין המניות ומילק ובסקי, בן דודו של נתניהו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *