תחפושות ואביזרים לפורים כללי זהירות!

כללי התנהגות לקנייה נכונה של תחפושות ואביזרים לפורים מאת חטיבת הצעצועים באיגוד לשכות המסחר

שוק התחפושות והאביזרים לפורים הנמכרים בישראל בחנויות וברשתות הצעצועים, הנאמד בכמיליארד ₪ בשנה, חווה ירידה עקבית בהכנסותיו של כ- 8% מדי שנה, וזאת בעיקר בשל הגברת ההזמנות מאתרי הסחר המקוונים ורכישת מוצרים במחירים מוזלים, ללא מע"מ וללא עלויות בדיקות בטיחות בתקינה – כגון בדיקות דליקות, רעילות או סכנת חנק.

מדי שנה בחג הפורים נפגעים ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בחזיזים, זיקוקים, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים הנרכשים בדרך זו. שילוב של חומרים נפיצים אלו יחד עם התחפושות המובאות ללא בדיקה או תקינה, והעשויות מבדים וחומרים העלולים להיות דליקים – מצריך משנה זהירות.

בשל כך, חטיבת הצעצועים באיגוד לשכות המסחר רכזה עבורכם כללי התנהגות לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאינטרנט, וזאת כדי שנוכל לדאוג שיהיה לכולנו פורים שמח ובטוח:
• כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית, ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת, אופן השימוש והגבלות גיל. יש לשים לב במיוחד להופעת אזהרה בעברית להגבלת הגיל של תחפושת.
• בוחרים ורוכשים תחפושת ואביזרים כגון מסכות, פאות או קישוטי ראש, המאושרים על ידי מכון התקנים ומסומנים כחוק בתווית הצמודה לתחפושת. על התווית חייבים להופיע פרטי היצרן והיבואן וכן הוראות אזהרה בעברית באופן ברור.
• לא קונים ולא משחקים בשום חומרי נפץ לסוגיהם, כולל קפצונים, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים. מוצר שנרכש בדוכן ברחוב שאינו מוכר, עלול להיות מסוכן מאוד ואין להשתמש בו.
• על הילדים להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) בעת משחק במתקני שעשועים.
• איפור לפורים – ילדים הם בעלי עור עדין ורגיש יותר, ועלינו לשמור עליו ביתר זהירות. לפיכך, כשרוכשים איפור לחג חובה לבדוק שיש עליו אישור של משרד הבריאות, שהוא מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי.
• תחפושות לפעוטות ולילדים מתחת לגיל 3 חייבות להיות ללא חלקים קטנים וללא גישה לחומרי מילוי, וכן ללא חוטים העלולים ליצור לולאה ולגרום לחנק. בשל כך יש לבדוק כי אין בתחפושת שרוכים ארוכים או מרכיבים קטנים.
• ילדים מתחת לגיל 14 אינם רשאים להשתמש בתרסיסי אירוסול ואביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.
• מומלץ לבדוק מול ספקי התחפושות את התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71 שעליו מבוסס התקן הישראלי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *