כלפון מימינה ו-714 יהודים עלו להר הבית. חשש מירי למרכז

בנט החליט לצאת למבצע? המוני יהודים עלו להר הבית עם דגלי ישראל, בחמאס זועמים ומבטיחים נקמה

714 יהודים כבר עלו להר הבית לרגל העצמאות, פי ארבעה מכל שיא קודם ביום העצמאות. בין העולים חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה שפעל מול בנט כדי שעליית היהודים להר תתקיים.

חמאס מסר בתגובה: "פריצת קבוצות של מתנחלים ציונים למסגד אל-אקצה המבורך ביום חמישי תחת אבטחה של חיילי הכיבוש הינה הסלמה מסוכנת והתגרות ישירה אשר מאיימת להביא לפיצוץ כולל וממשלת הכיבוש תישא באחריות המלאה לכך". בעקבות המתיחות צה"ל פרס כיפת ברזל גם במרכז הארץ מחשש לירי. אם צה"ל יגרר למבצע רע"מ תפרוש מהקואליציה ובנט יהיה ראש ממשלת מעבר עד הבחירות.

משלחת חמאס הגיעה אמש לביקור רשמי במוסקבה. במשלחת סגן ראש הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק, פתחי חמאד וחוסאם בדראן. בהודעת סוכנות הידיעות העזתית נאמר שהביקור יעסוק במצב בירושלים, הסוגיה הפלסטינית והיחסים הבילטרליים בין רוסיה לחמאס

למרות המכשולים שהציבו המוסלמים בהר הבית, פתחה אותו המשטרה לכניסת יהודים והעלתה את היהודים במסלולים חלופיים.

עולי הר הבית מדווחים בשמחה והתרגשות על עליות היום באבטחה מוגברת ומתחשבת. מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן שעלה אף הוא להר הבית התברך במקום על ידי העולים.

בפגישת ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים עם מפקד המחוז הוא שיבח בפניו את פעילות כוחות הבטחון והגנתם על חופש התנועה והפולחן במסירות ומתוך הקרבה של ימים ולילות רצופים.

מינהלת הר הבית מברכת את עולי הר הבית שעלו לחגוג עצמאות למרות כל המכשולים שטמנו הפורעים, ומשגרת את הערכתה הרבה לכוחות הבטחון בראשות מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן על המאמצים, הנחישות והמסירות לאפשר לעם ישראל את העלייה לרגל כמצוות החג לשמוח לפני השם.

הר הבית יפתח שוב ליהודים לרגל יום העצמאות בשעת הצהריים, מהשעה 13:30 עד 14:30.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *