כל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד

משרד הבריאות צפוי להכריז היום על חובת בידוד לישראלים השבים מכל מדינות העולם. ההחמרה נועדה למנוע התפשטות הנגיף, ולמנוע אי-נעימות בצורך להחריג את ארה"ב.

משרד הבריאות צפוי להכריז היום על חובת בידוד לישראלים השבים מכל מדינות העולם. ההחמרה נועדה למנוע התפשטות הנגיף, ולמנוע אי-נעימות בצורך להחריג את ארה"ב.

במקביל, משרד התחבורה פרסם הנחיות לנסיעה בתח"צ, בהן סימון המושבים בשורה הראשונה באוטובוס כדי למנוע ישיבה במקומות המסומנים, ולא לאפשר נסיעה בעמידה בנסיעות בינעירוניות ע"מ לצמצם צפיפות באוטובוסים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דברי התעוררות

    .
    הרב שליט"א סיפר לנו ביום שני; "אני כועס. אני עצוב. ומשבת קודש אני לא מוצא מנוח לנפשי, לאיזה דיוטא תחתונה יהודים שמגדירים את עצמם 'חרדים' יכולים להגיע. ואני ח"ו לא רוצה לקטרג על אף יהודי. אבל לצערי ההכרח לא יגונה".

    "בשבת קודש כשבאתי לבית הכנסת ראיתי שלושה אנשים שדיברו בשעת התפלה רח"ל באמצע קדיש. אברך משי שראה זאת מול העיניים, עשה להם עם האצבע על הפה שהם יהיו בשקט. שינעלו את הפה. במקום שהלצים יבקשו סליחה ויתנצלו, או לפחות ירכינו ראש, הם ברוב חוצפתם התחילו להתעלל באברך הצדיק וירדו לחייו".

    "אפילו שאנחנו כבר היום ביום שני, עוד לא נרגעתי מהסיפור. לאיזה עזות פנים אנשים יכולים להגיע. "כשהם יורדים – יורדים עד התהום" הבה נפתח ביחד משנה ברורה בהלכות תפילה סימן קכד סעיף ז' "לא ישיח שיחת חולין בשעה ששליח ציבור חוזר התפילה. ואם שח הוא חוטא וגדול עוונו מנשוא וגוערים בו". הגה: וילמד בניו הקטנים שיענו אמן כי מיד שהתינוק עונה אמן יש לו חלק לעולם הבא. בוא ונראה מה המשנ"ב מביא "וגדול עוונו מנשוא".

    עוד מביא המשנ"ב: "כתב באליהו רבה בשם הכלבו אוי לאנשים שמשיחים בעת התפילה כי ראינו כמה בתי כנסת נחרבו בשביל עוון זה. ויש למנות אנשים ידועים להשגיח על זה". הבה נפתח ספה"ק 'עבודת ישראל' אבות פרק ה': "לכן צריך להזהר שלא לדבר בבית הכנסת שום דיבור קל חוץ מן התפילה. כי כשמדבר דברים בטלים דומה כמי שמדבר עם המלך והופך פניו ממנו ואומר אדוני המלך אי אפשר לדבר עמך רק אדבר חפצי. ובזה הוה דוחק רגלי השכינה ח"ו".

    "עכשיו מוסיף ה'עבודת ישראל' כמה האנשים האלה חוטאים ומחטיאים "ואף שאר העם המתפללים בכוונה תפילתם ג"כ יוכל להיות שלא תקובל ח"ו תפילתם בעוון אחרים". ז"א יהודי מתפלל בשיא הדבקות התפילה שלו, לא מתקבלת כי איזה לץ החליט שהוא צריך לדבר לידו. "ומכל שכן", ממשיך ה'עבודת ישראל', "בשעת חזרת הש"ץ ובשעת קריאת התורה שצריך לשמוע דברי הש"ץ כי הוא דוגמת משה שעמד בהר סיני והשמיע הדיבור מפי הגבורה לישראל". מאיפה אנשים לוקחים את החוצפה הזאת לדבר באמצע קדיש?!".

    הרב ממשיך ומספר: "הייתי בעבר בבית הכנסת שדיברו בתפילה, נתתי כזה זץ ]מכה] על השולחן שכמעט נשבר לי היד. גיסי הצדיק זצ"ל אמר לי ווארט נורא. המשנה באבות אומרת "ארבע מדות בהולכי לבית המדרש". מה הדרגה הכי נמוכה? "לא הולך ולא עושה". המשנה מכנה אותו רשע "לא הולך ולא עושה רשע". נשאלת הקושיא מה זה הלשון "ארבע מידות בהולכי לבית המדרש". הרי מדובר בבן אדם שהוא לא הולך לבית הכנסת. לא רק שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא דואג שאחרים לא ילכו לביהכ"נ. אז במה בדיוק הוא הולך? למה הוא בקטגוריה בהולכי לבית המדרש. התשובה היא שהיהודי הזה שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא ג"כ הולך. למה? כי הוא לפחות לא מגיע לבית הכנסת לדבר ולהפריע לאחרים להתרכז בתפילה".

    "בשבת קודש אחרי התפילה במקום ללכת הביתה לעשות קידוש עליתי למרא דאתרא וסיפרתי לו בכאב מה ראיתי. הוא אמר לי בזה"ל: צריך לזרוק אותם מהבית הכנסת. ואז הוא סיפר לי סיפור חריף מאוד, שאחד מגדולי האדמו"רים בדורנו היה לפני רבות בשנים רב בקהילה חשובה, וכשהוא ראה מישהו שמדבר באמצע התפילה הוא פשוט הוריד לו שתי סטירות מצלצלות. אז סטירות – אני לא מחלק. אבל לזעוק – אני זועק. שכל אלו שחולים במחלת הפטפטת שיואילו בטוב לבם לא לבוא לבית הכנסת, ולא להיות ח"ו חב לאחריני".

    המגיד שיעור מספר; ~~~ כי הוא הקריא את הדברים לשלושה רבנים ודיינים חשובים והם בירכו אותו על ה"בקנאו את קנאתי". יה"ר שנזכה לכבד את הבית כנסת בבחינת "בבית אלוקים נהלך ברגש" ומדה טובה מרובה, אז בזכות שהפה יהיה נעול בתפילה – השער בשמים יהיה פתוח לקבל תפילותינו ואז נזכה לכל הישועות אמן וכן יהי רצון.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב