כל חברי הקונגרס קמו והריעו לזלנסקי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם מול הקונגרס האמריקני וזכה לתשואות. פלוסי: "מעריכים אותך על אומץ הלב

40% מכוחות הצבא הרוסי שבתחומי אוקראינה נוטרלו ואינם כשירים יותר ללחימה, כך טוען הצבא האוקראיני שציין כי 13,800 חיילים רוסים נהרגו בקרבות.

המודיעין הבריטי העריך כי הרוסים מתקשים להתגבר על המכשולים שמציב בפניהם הצבא האוקראיני.

לגבי המו"מ – הנשיא זלנסקי אמר כי: "שיחות הפיוס עם רוסיה הפכו ליותר מציאותיות". שר החוץ הרוסי לברוב אמר: "שיחות השלום לא פשוטות, אבל כעת יש תקווה לפשרה".

הקרמלין בוחן הצעת פשרה ולפיה אוקראינה תהפוך למדינה מפורזת עם צבא עצמאי במודל של אוסטריה או שוודיה, "זו גרסה שנדונה כעת ושאפשר באמת לראות בה פשרה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. בקייב דורשים תחייבויות משפטיות ברורות לסיוע צבאי מערבי אם שוב תופר ריבונותה של אוקראינה.

בנאום באמצעות הזום התקבל זלנסקי במחיאות כפיים כאשר כל הקונגרס עמד על הרגליים והריע למנהיג האוקראיני. "העולם עשה הרבה מאוד להילחם במגפה, עם כזו ברית – היינו יכולים להציל חיים רבים באוקראינה".

זלנסקי תיאר וביקש: "אנו חווים מתקפת טרור, האם זה יותר מדי לבקש את סגירת השמיים למנוע את הטרור הרוסי? יש לי חלום, אני צריך להגן על השמיים שלנו ואני צריך את עזרתכם". הוא הוסיף ודרש מטוסים (מתייחס לכוונה להעביר מטוסי מיג-29 מפולין) וביקש כי הסנקציות נגד רוסיה "יופעלו נגד כל המחוקקים הרוסים". הוא ביקש גם שכל החברות המסחריות האמריקניות יעזבו את רוסיה.

זלנסקי אומר עוד כי: "רוסיה תקפה לא רק את האנשים, אלא גם ערכים אנושיים בסיסיים. אנו צריכים אתכם – זכרו את פרל הארבור, זכרו את 11 בספטמבר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *