כל עצות המקובלים: הסגולות להינצל מקורונה

בעקבות מגפת הקורונה המשתוללת בסין וגובה אלפי קורבנות, רבנים ומקובלים בציבור החרדי מספקים עיצות לתלמידים כיצד להינצל מהמגפה שמדאיגה את העולם. 

בעקבות מגפת הקורונה המשתוללת בסין וגובה אלפי קורבנות, רבנים ומקובלים בציבור החרדי מספקים עיצות לתלמידים כיצד להינצל מהמגפה שמדאיגה את העולם.

האדמו"ר מאשלג הציע לחסידו לשתות בירה קורונה כסגולה. הרב פינטו שיגר איגרת מפורטת לחסידים, והרב שרקי סיפק מספר עיצות וסגולות.

באיגרת ששיגר הרב יאשיהו פינטו לחסידו ששואלים האם לנסוע לענייני עסקים לאזורים מסוימים או לא, ואיך להינצל ולהישמר מכל הפגעים הרעים המתרגשים ובאים לעולם.

"והנה", כותב הרב פינטו, "כאשר שומעים על אומה מסוימת שיש בה צרה ומצוקה, הדבר מסמן על צרה ומצוקה בשמים, אצל המלאך הממונה על אותה אומה. ועד אשר האומה תוריד מעל עצמה קטרוג, והשר הממונה עליה יהיה בשלום בשמים, רק אז השקט והשלום והנחת והבריאות יהיו באותו מקום."

"ועלינו", ממשיך הרב פינטו, "עם ישראל, עם הנבחר מכל העמים, ההנהגה איתנו מעל המזל. לא כשאר אומות העולם, ואין מה לקשור את עצמנו למה שקורה עם כלל העולם.

הרב פינטו מציע למי שחושש ורוצה לחזק את עצמו בחיזוק רוחני, וצריך לנסוע לאזורים אלו, שיקפיד ללמוד את המב׳ מסעות, הלמוד הקבוע שב״שובה ישראל״ לומדים ביום חמישי, שהוא סגולה בדוקה ומקובלת מדורי דורות, לשעת המגפה. ודורות רבים בזמנים קשים, כאשר היו מגפות קשות, נשענו וניצלו בכח המב׳ מסעות.

וכן הציע לחזק את הסגולה המקובלת מרבנן של כל ישראל, משה רבנו ע״ה, לומר בשעת מגפה את ״פיטום הקטורת״ ויקפיד לומר את ״פיטום הקטורת״ ביום ולא בלילה, כי ידועים דברי ״כף החיים״ (סימן רלו)
לא לומר ״פיטום הקטורת״ בלילה, משום שיש פחד אצל החיצונים.

הרב מרדכי שריקי, מקובל וראש מכון רמח"ל, מציין כי אכן ישנה סגולה מקובלת שאותה היה עושה הרב כדורי. "יש בתפילת אנא בכח את המשפט: "קבל רינת עמך שגבנו טהרנו נורא. ראשי התיבות של המשפט הזה הם קרע שט"ן והיה נהוג לכתוב את המשפט הזה על טס של כסף כסגולה לשמירה ממחלות. לא חייבים דווקא טס של כסף אלא אפשר גם על קלף או אפילו נייר ולהגיד את המשפט הזה כסגולה לשמירה.

"מעבר לכך, בערב ראש חודש מארגנים כמה רבנים לקיים תפילה גדולה לעצירת המחלה. הרמח"ל בשעתו, ולא רק הוא, כתב תפילה כנגד מגיפות להצלת אנשי העולם – אפילו לא יהודים. גם הפעם תתארגן תפילה למען שהמגפה לא תגיע לארץ וכן גם לעצור את התפשטות המחלה בעולם שהרי הקורונה פוגע בכל האנושות וזו גזירה שיש לבטל".

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, פנה בדף הפייסבוק שלו לתושבי סין. והציע להם מספר עיצות להתמודד עם הקורונה. "עצה וברכה מעם ישראל לעם הסיני – בעידן דוד המלך עם ישראל סבל ממגפה וכדי להכיל את המגפה, המלך דוד הורה לעם ישראל לתת מאה ברכות ביום ותודה לאל מאה פעמים ביום. תודה על כל תפוח שאתה אוכל. תודה שראית את האור בעינייך. תודה על שיש מים לשתות. תודה על השמש המוקדמת בבוקר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *