מדאיג: מה זומם פוטין על אדמת בלארוס? כמה מחייליו נהרגו? והאם פולין הבאה בתור?

כמה חיילים רוסים באמת נהרגו מתחילת הלחימה? כלי תקשורת רוסי חשף בטעות את הנתון. ועוד פרטים מדאיגים על מזימת פוטין

כלי תקשורת רוסי המקורב לקרמלין חשף בטעות כי מתחילת הלחימה באוקראינה נהרגו כ-10,000 חיילים רוסים, נתון אותו משתדלים ברוסיה להסתיר מעיני הציבור.

כמו כן חשף כלי התקשורת הרוסי כי מעל ל-16,000 חיילים רוסים נפצעו בקרבות. לאחר הפרסום, המבוסס ככל הנראה על נתונים של משרד ההגנה הרוסי, הדיווח נמחק.

גורם בפנטגון: ארצות הברית לא רואה כוונה של רוסיה להלחם בפולין. פוטין כנראה הולך לכיוון של לכבוש חלקים מאוקראינה ולהחזיק בהם.

מוקדם יותר, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טען שיש אינדיקציות לכך שרוסיה מתכננת התקפות סייבר נגד ארה"ב: "מפציר במגזר הפרטי להקשיח את הגנת הסייבר שלהם באופן מיידי".

בתוך כך, דיווח מדאיג על כך שגורם בנאט"ו אומר כי בלארוס, בעלת ברית קרובה לרוסיה, מתכוננת לתת לרוסיה להציב נשק גרעיני על אדמתה. בנוסף היא אולי תצטרף בקרוב להתקפה על אוקראינה, לאחר שכבר אפשרה לצבא רוסיה להשתמש בשטחה כדי לפלוש לאוקראינה.

הוא אומר שהכוחות של אוקראינה מונעים מרוסיה להתקדם, לאחר שזו פלשה לפני 26 ימים ועדיין לא הצליחה לכבוש את קייב הבירה. עם זאת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מראה נכונות לסגת.

"אם אנחנו לא בקיפאון, אנחנו מתקרבים במהירות לכזו", אמר פקיד נאט"ו, שדיבר בעילום שם כדי לדון בהערכות צבאיות רגישות. "המציאות היא שלאף צד אין עליונות על פני האחר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *