כמחצית מהישראלים צופים גל מחאה נוסח 2011

74.5% מהישראלים נותנים ציון טוב עד מצוין לממשלת ישראל על הטיפול שלה במשבר הקורונה בהיבט הרפואי

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (א'), עולה כי כמחצית מהישראלים (51%) מאמינים שיש סיכוי גבוה שבקרוב יתחיל גל מחאה חברתית נגד הממשלה, בדומה למחאת קיץ 2011.

מפילוח המדגם היהודי לפי מחנה פוליטי עולה כי יש רוב הצופה גל מחאה כזה בשמאל (64%) ובמרכז (62%), ומיעוט משמעותי גם בימין (42%). הצפי ניזון אולי מהעובדה שרק כשליש מהציבור נותן לממשלה ציון טוב על טיפולה בהיבטים הכלכליים של משבר.

גיליון ציונים לממשלה – עם החזרה ההדרגתית לשגרה, 74.5% מהישראלים נותנים ציון טוב עד מצוין (ציון 7 עד 10 בסולם של 1-10) לממשלת ישראל על הטיפול שלה במשבר הקורונה בהיבט הרפואי. זאת לעומת 49% שמעניקים לה ציון טוב עד מצוין על טיפולה בהיבטים ההסברתיים, 47% שמציינים לטובה את התנהלותה במסגרת השמירה על זכויות האזרח ו-33% בלבד על טיפולה בהיבטים הכלכליים של משבר.

פשרות או בחירות – 57% מכלל הציבור בישראל (63% מהיהודים ו-24% מהערבים) מעדיפים שתקום ממשלה כמו זו המסתמנת כעת, לעומת 27% (23% מהיהודים ו-47% מהערבים) שהיו מעדיפים הליכה לבחירות רביעיות. רוב בקרב מצביעי כל המפלגות, למעט בוחרי העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת, מעדיפים שתוקם הממשלה האמורה.

היה והיית צריך לבחור בין האחת משתי האפשרויות: הקמת הממשלה כפי שמסתמן שתוקם או בחירות רביעיות בקיץ, איזו אפשרות היית מעדיף? (%, לפי הצבעה בבחירות האחרונות)

סיפוח שטחים – 52% מהציבור היהודי בישראל תומך בהחלת ריבונות ישראל על חלקים מהגדה המערבית/יהודה ושומרון, בהתאם לתוכנית שתובא לאישור בממשלה לפי ההסכם הקואליציוני. 28% מהיהודים מתנגדים לכך. פילוח המדגם היהודי לפי מחנה פוליטי מעלה כי 71% מהמשתייכים למחנה הימין תומכים במהלך כזה, לעומת 31% מהמגדירים עצמם מרכז, ו-8% בלבד מהשמאל.

עם זאת, פחות משליש סבורים שיתקיים סיפוח בשנה הקרובה (32%).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *