"כמעט שלושה מיליון": הפאדיחה והשקר של בנט בבית הלבן

בחלקה הפתוח לתקשורת של הפגישה, אמר בנט לביידן כי ישראל חיסנה עד עכשיו "כמעט שלושה מיליון" מאזרחיה בחיסון הדחף השלישי נגד נגיף הקורונה. אלא שהנתון האמיתי נמוך ביותר ממיליון

בדבריו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכניסת השבת בישראל בחדר הסגלגל בבית הלבן, סיפקה רגעים של מבוכה עליה ניסתה להתגבר לשכתו באמצעות שכתובם.

בחלקה הפתוח לתקשורת של הפגישה, אמר בנט לביידן כי ישראל חיסנה עד עכשיו "כמעט שלושה מיליון" מאזרחיה בחיסון הדחף השלישי נגד נגיף הקורונה. אלא שהנתון האמיתי נמוך ביותר ממיליון – על פי העדכון שמסר אמש משרד הבריאות, מספר הישראלים שקיבלו את החיסון השלישי הינו 1,956,586.

בהודעה לתקשורת בה נמסר התמלול המלא של הצהרת בנט, תיקנה לשכת ראש הממשלה את דבריו וציטטה אותו כמי שאמר: "אני יכול לדווח לך, אדוני הנשיא, שסיפקנו כמעט שני מיליון חיסונים לאזרחינו. בשורה התחתונה – זה בטוח וזה עובד".

ולמרות זאת ראש הממשלה, נפתלי בנט, טרם המראתו ארצה מביקורו המדיני הראשון בוושינגטון מסכם: "מיד נמריא חזרה לארץ אחרי ביקור עבודה מוצלח בוושינגטון, ששיאו פגישה עם הנשיא ביידן. הפגישה הייתה חמה מאוד ומועילה מאוד. בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון.

אנחנו השגנו את כל המטרות שהצבנו לביקור ואף מעבר לכך. סיכמנו עם האמריקאים על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת המרוץ האיראני לגרעין. אנחנו עשינו צעד משמעותי בהצטיידות ובניין הכוח הישראלי.

התקדמנו גם בנושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים – הפטור מוויזה וכניסה לארה"ב. כמו ששמעתם, לראשונה הנשיא ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית. אני רוצה להודות לנשיא ביידן על קבלת פנים חמה מאוד, ועכשיו אנחנו צריכים לנסוע הביתה.

לגבי עזה, במהלך הלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה להפרחת הבלונים. כמו שכבר אמרתי, אנחנו נפעל בעזה לפי האינטרס שלנו. מבחינתי הכתובת הייתה ונשארה חמאס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *