כנס אצות במשרד החקלאות

במדינות אירופה, ישנן למעלה מ-480 חברות אירופיות וחקלאים העוסקים בתחום • המחזור הכלכלי של החברות מוערך בכ-750 מיליון יורו • סך שווי השוק, הכולל הוא כ-900 מיליון יורו •

בישראל קיימות כ-20 חברות בתחום, המעסיקות למעלה מ-200 עובדים בשטחי גידול מקומיים המשתרעים על כ-230 דונם, והכנסות הענף נאמדות בכ- 220,000,000 ₪

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: "ענף גידול האצות הולך ומתפתח בישראל ובעולם, וכך גם ההשקעות בו גדלות משנה לשנה. ענף זה משמש כמרכיב חיוני בתעשיית התרופות, הקוסמטיקה, וכתוסף לייצור מוצרי מאכל, ונחשב למנוע הצמיחה הבא של החקלאות"

בחלקים מסוימים בעולם, האצות הפכו כבר מזמן למוצר ייחודי בתפריט. בישראל, למדנו להכיר אותן בעיקר בצורתן המגולגלת, עם אורז ותוספות מגוונות, במאכל האסייתי הפופולארי בישראל – סושי. אך מאז השתלבותו של הסושי בקולינריה הישראלית ועד היום עברו המון אצות בים וגם בבריכות גידול מלאכותיות. בכנס שאירגן הבוקר אגף הדיג במשרד החקלאות, סקר המשרד באמצעות המומחים וחברות בעלות שם את ההיבטים המרכזיים בענף האצות: הרחבת הפעילות בענף, פיתוחים בתחום הביוטכנולוגיה, הצגת טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים, הצגת זנים פופולאריים והתנסות במוצרים, וגם התחזית – מה עוד צופה לנו הענף? כאשר המטרה המשותפת: מיסוד הענף והמגדלים בו לכדי איגוד אחד וכך להגדיל באופן משמעותי את הענף.

מנתוני משרד החקלאות עולה כי ישנן כ- 20 חברות המייצרות אצות הפזורות באזורים שונים בארץ, כאשר חברות אלה מעסיקות למעלה מ-200 עובדים בשטחי גידול מקומיים המשתרעים על כ-230 דונם. על פי הערכות, בתוך מספר שנים צפוי הענף ולהגיע למעלה מ-900 דונם. על פי ניתוח הענף בשנים האחרונות, הכנסות הענף נאמדות בכ- 220,000,000 ₪.

במסגרת הכנס, השתתף מנכ"ל איגוד חברות האצות של מדינות אירופה, אשר הציג בין היתר את התפתחות ענף האצות העולמי, ובפרט במדינות אירופה. מתמונת המצב עולה כי במדינות אירופה, ישנן למעלה מ-480 חברות אירופיות וחקלאים העוסקים בתחום האצות. המחזור הכלכלי של החברות הללו מוערך בכ-750 מיליון יורו, וסך שווי השוק, הכולל הוא כ-900 מיליון יורו. כיום, קיימות למעלה מ-300 קבוצות מחקר, ו-90 חברות במדינות שאינן חלק ממדינות של האיחוד האירופי (הנתונים באדיבות החוקר Dr. Vitor Vardelho).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *