כעת בבג"ץ: דיון בעתירה של רון קובי

המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את העתירה בנימוק כי קובי עשה דין לעצמו כשהורה לפקידי העירייה שלא לשתף פעולה עם חברי מועצת העירייה – שחזרו אחרי שפוטרו בהוראת דרעי

בג"ץ דן הבוקר בעתירה נוספת שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי לפני שבוע נגד שר הפנים אריה דרעי. הפעם יבקש קובי לבטל את החלטת דרעי להחזיר לכהונתם את חברי מועצת העיר שפוטרו.

בעקבות הדיון בעתירה הראשונה של קובי, שבה טען נגד השימוע שתכנן לו דרעי בתקופת הבחירות, החליט בין השאר דרעי על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להחיות מחדש את כהונת חברי מועצת העיר. כהונתם פקעה בשל אי אישור תקציב העירייה.

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה, בין השאר, בנימוק כי קובי עשה דין לעצמו כאשר הורה לפקידי העירייה שלא לשתף פעולה עם חברי מועצת העירייה. ההוראה באה למרות שכאמור, חזרו לכהונתם בהוראת שר הפנים.

בג"ץ מחק עתירה אחרת נגד שר הפנים ומנכ"ל משרדו. זאת לאחר שדרעי החליט על הארכת המועד לאישור התקציב עד ל-30 בספטמבר, והחזרת חברי המועצה לתפקידם. דרעי מסר עם החלטתו: "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

בסוף החודש שעבר הציע בג"ץ מתווה לפיו במקומה של מועצת העיר שפוזרה לאחר שלא הצליחה לאשר תקציב תוקם ועדה של חברים, מעובדי המדינה, ולצדה יפעל ראש העירייה קובי – עד אחרי הבחירות – ואז יערך לו שימוע. אך היא נמחקה בעקבות הארכת מועד העברת התקציב שעליו החליט דרעי.

לפני כחודש נכשל בפעם השנייה קובי להעביר את תקציב עיריית טבריה, זאת לאחר ששר הפנים העניק ארכה נוספת להעברתו. חברי מועצת העיר פוטרו על פי חוק, ובמקומם מונתה ועדה למילוי תפקידם. לפני כחודשיים וחצי, הצביעו חברי מועצת העיר בנושא התקציב בפעם הראשונה, התוצאה הייתה – תשעה נגד ושישה בעד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *