סוער בכנסת: מהומה בדיון בבקשה לפסול את מיכאל בן ארי

בדקות האחרונות נפתח הדיון בועדת הבחירות המרכזית בבקשות למנוע את השתתפותם של ד"ר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בין גביר ורשימת איחוד מפלגות הימין בבחירות לכנסת – והדיון הפך מהר מאד למהומת ענק

בשעה האחרונה נפתח הדיון בועדת הבחירות המרכזית בבקשות למנוע את השתתפותם של ד"ר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בין גביר ורשימת איחוד מפלגות הימין בבחירות לכנסת.

‏השופט מלצר סקר בפני חברי הועדה את העקרונות של סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת העוסק בפסילת מועמדים ומפלגות והבהיר: "יכול להיות שחלק מהרשימות הן לא לרוחכם ואתם מתנגדים או מסכימים לדעות כאלה ואחרות. זה לא המבחן. המבחן לדמוקרטיה זה סובלנות לדעות שלא מקובלות עליכם.

‏"פסילה היא המוצא האחרון. אם יש דרך אחרת למנוע את מי שלכאורה מתקיים בו איזשהו טעם לפסילה אבל אפשר למנוע את הפסילה בדרך אחרת – אז לא צריכים להשתמש בפסילה".

‏מלצר הוסיף: "עד היום הצביעו לפי עמדות פוליטיות מתוך חשיבה שזה ממילא מגיע לבית המשפט העליון ואז בית המשפט ישנה את ההחלטה ונבקר את בית המשפט העליון. אני מצפה שתוכיחו לי אחרת".

במהלך הדיון הבוקר (ד') צעק אחד מנציגי הליכוד בוועדה, קובי מצא, לעבר חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ: "אם היית בסוריה, לא היו נותנים לך לדבר". פריג' ענה: "גזען, אני נלחם על קיומי". בן גביר הגיב: "הוא חושב שהוא על המרמרה".

הוועדה התכנסה לאחר שביומיים האחרונים הציגו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה את עמדתם, לפיהם יש לפסול את בן ארי – אך לאשר את מועמדות בן גביר ואת הרשימות הערביות. "הבקשה נגדנו פוגעת בזכויות", אמר בוועדה בן גביר. "קיבלנו את עמדת היועמ"ש ב-22:59. המינימום שבמינימום זה לתת לנו להגיב. מבקש לאפשר לנו שעה וחצי לשבת עם החומרים כדי להגיב בצורה רצינית. הזכות שלנו לבוא כאן ולטעון נגד הבקשות המופרכות שנועדו למנוע מאיתנו להתמודד".

תוך זמן קצר התפתחו צעקות בין חברי הוועדה הערבים לבן גביר, והשופט נזף בפריג'. לאחר שהמהומה נמשכה, הודיע השופט חנן מלצר – יו"ר ועדת הבחירות – על יציאה להפסקה של חצי שעה. גם לאחר מכן נמשכה המהומה, והתפתח עימות בין ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה לבן גביר.

בן גביר רצה להראות לשפיר תביעה שהוא מגיש נגדה על חצי מיליון שקלים כי לטענתו היא קראה לו "נאצי". בן גביר מסר כי הגיש את התביעה גם נגד חברה לסיעת העבודה, ח"כ מיכל בירן, ואמר כי "לא ניתן לאנשי השמאל ההזוי להכפיש ולהשוות יהודים לנאצים המתועבים שעסקו בהשמדת העם היהודי. ידעו גם חברות הכנסת שפיר ובירן כי חסינותן לא תעמוד להם והן ייאלצו לשאת באחריות לדבריהם המתועבים".

נכון לעכשיו עדיין לא התקבלה החלטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *