כץ: "הייתי יכול להיות ראש ממשלה – אבל נתניהו סירב"

ח"כ ישראל כ"ץ אמר הערב (שבת) בריאיון לפגוש את העיתונות כי היה יכול להיות ראש הממשלה אם נתניהו היה מסכים לתת לו להיות רה"מ במקומו ולעמוד בראש ממשלת ימין. צפו

ח"כ ישראל כ"ץ אמר הערב (שבת) בריאיון לפגוש את העיתונות כי היה יכול להיות ראש הממשלה אם נתניהו היה מסכים לתת לו להיות רה"מ במקומו ולעמוד בראש ממשלת ימין. הוא אמר כי נתניהו בכך שלא נתן לו להיות ראש הממשלה. "אם בקשתי הייתה נענית אז הייתי "מצליח בוודאות" להרכיב ממשלה".

כץ גילה כי "הצעתי אז לנתניהו בזמנו, אם הוא מציע לכל ראש מפלגה קטנה להיות ראשון ברוטציה אז שייתן לליכוד לבחור – ואני האמנתי שאני אבחר", סיפר כ"ץ, והוסיף: "אני יודע בוודאות שהייתי מצליח להרכיב ממשלה, אפילו דיי רחבה. אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום, הוא גם יכול היה לחזור. אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה. אבל נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה".

שר האוצר לשעבר המשיך והסביר: "נתניהו הביא 30 מנדטים לליכוד, גם קודם לכן היו 36 מנדטים, יש כאן תמיכה ציבורית רחבה. אלא שברגעים מסוימים צריך לעשות ניתוח ריאלי. אני חשבתי שכל ההצעות למפלגות הקטנות לא יניבו ממשלה, אז לכן אמרתי לו שעדיף לתת למישהו מהליכוד – זה גם יותר נכון וגם עם סיכוי יותר גבוה".

כץ טוען שהוא תיכנן שהוא יחליף את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה כדי לבסוף נתניהו יחזור לתפקיד כעבור שנה. "הדבר הזה לא קרה ואנחנו כרגע נערכים להחליף את הממשלה בכנסת הקיימת, לא בבחירות", אמר כ"ץ. "זה יקרה כתוצאה מזה שהם יגיעו למבוי סתום. לצערי אין לראש הממשלה בנט אין את מוטת השליטה שצריך ראש הממשלה בכלכלה, בביטחון, בחינוך ובבריאות כדי לנווט". לדבריו, "ברגע שזה יקרוס הם כולם ירצו לבוא לליכוד ושהליכוד יוביל כדי למנוע בחירות".

על פריימריז לראשות התנועה. אמר כץ, "אמרתי לנתניהו שהסיבה שאני לא תומך בפריימריז כרגע כי לא צריך. 'אתה נבחרת ל-4 וחצי שנים, אתה ראש הליכוד והאופוזיציה, בכל הצעת אי אמון ראש הממשלה האלטרניטיבי זה אתה ואף אחד לא יכול לערער על כך'".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כ"ץ בקושי פותח פה, וגם אין לו יכולת חשיבה לוגית לכמה מהלכים קדימה. קיבל ג'וב של שר תחבורה כי ביבי הרגיש שיכול להפוך אותו לבובה שלו. הפרויקטים שלו בכבישים אינם הולמים לצרכי האוכלוסיה של זמננו. לנקוט בצעדים כאלה ישראל הייתה צריכה לפני 30 שנים! נכון להיום גם המטרו של 5 תחנות מתחת לקרקע לא יעזור לנו כבר. בימינו כל 50 תחנות רכבת צריכות לעבור כבר מתחת לאדמה כמו לדוגמה במוסקבה! נכון להיום אותם קווי רכבת חדשים תופסים את פסי כבישים וגורמים לפקקים. חייבים להפוך את כל קוי רכבת שמעל אדמה לפסי כבישים נוספים, לטובת מכוניות! בקיצר הייתה לנו ממשלה מפגרת.

    כ"ץ בקושי פותח פה, וגם אין לו יכולת חשיבה לוגית לכמה מהלכים קדימה. קיבל ג'וב של שר תחבורה כי ביבי הרגיש שיכול להפוך אותו לבובה שלו. הפרויקטים שלו בכבישים אינם הולמים לצרכי האוכלוסיה של זמננו. לנקוט בצעדים כאלה ישראל הייתה צריכה לפני 30 שנים! נכון להיום גם המטרו של 5 תחנות מתחת לקרקע לא יעזור לנו כבר. בימינו כל 50 תחנות רכבת צריכות לעבור כבר מתחת לאדמה כמו לדוגמה במוסקבה! נכון להיום אותם קווי רכבת חדשים תופסים את פסי כבישים וגורמים לפקקים. חייבים להפוך את כל קוי רכבת שמעל אדמה לפסי כבישים נוספים, לטובת מכוניות! בקיצר הייתה לנו ממשלה מפגרת.

    אמת 509 |
    הגב