כץ: "כל מסילת רכבת כאן – תשובה לאותן מסילות"

שר התחבורה ישראל כץ בהתבטאות שנויה במחלוקת: "כל מסילת רכבת כאן היא התשובה לאותן מסילות רכבת שהובילו יהודים חסרי אונים וחסרי ישע למותם". את הדברים אמר בעצרת הזיכרון הממלכתית לשואה ולגבורה במכון משואה שבקיבוץ תל יצחק

שר התחבורה ישראל כץ השתתף הערב בטקס יום השואה ה-54 של מכון משואה בתל יצחק. כץ נשא דברים שזכו לביקורת ברשת "לזכור ולא לשכוח. כך ציוו לנו במותם ששת מיליון אחינו היהודים שנספו בשואה, במסע ההשמדה המתוכנן והמוקפד של הגרמנים הנאצים ועוזריהם. ביום הזה, אנו מתייחדים עם זכרם של בני עמנו, ומקדשים את מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים החשוכים ההם. המשטר הנאצי נקט בכל האמצעים האפשריים על מנת לפרק את מסגרות החיים היהודיות, ולחסל את התרבות והרוח היהודית", אמר כ"צ בדבריו.

כץ הוסיף: "בכל פעילותי הציבורית אשא את מורשת דור השואה והתקומה, ואת מחויבותי הבלתי מתפשרת לפיתוחה, חיזוקה והגנתה של מדינת ישראל. כשאני פועל בתפקידי הנוכחי כשר תחבורה בכל מדינת ישראל להקים כבישים, נמלים, שדות תעופה ומסילות רכבת, אני יודע שזה הניצחון האמיתי שלנו על מה שהנאצים ניסו לעשות. כל מסילת רכבת כאן היא התשובה לאותן מסילות רכבת שהובילו יהודים חסרי אונים וחסרי ישע, תוך הפעלת מכונת מלחמה אדירה, אל מותם. בערב הקשה והמיוחד הזה חיים בלבנו שישה מיליון בני עמנו שנטבחו. אנו עיניהם הזוכרות, אנו קולם הזועק, אנו מצווים לזכור ולא לשכוח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *