כשהפועל הערבי ביקש דין תורה

רבה של רמת אלחנן וחבר המועצת הגאון הרב יצחק זילברשטיין סיפר לאחרונה על מקרה שאירע בשכונת רמת אלחנן בבני ברק בימיה הראשונים.

רבה של רמת אלחנן וחבר המועצת הגאון הרב יצחק זילברשטיין סיפר לאחרונה על מקרה שאירע בשכונת רמת אלחנן בבני ברק בימיה הראשונים.

"באחד הימים בשנותיה הראשונות של רמת אלחנן דפק בדלת ביתנו ערבי שדרש לעשות דין תורה עם אחד מתושבי השכונה. 'אני יודע שדיני התורה היהודית הם צדק גמור, בניגוד למה שמתרחש אצלנו… ', סיפר הערבי וביקש לדון על עבודת חפירה שעשה בביתו של אחד התושבים, וכך אמר הערבי: 'כשקיבלתי את העבודה חשבתי שאצטרך להביא לכאן כמות מסוימת של מלט, ובמהלך העבודה ראיתי שאני חופר וחופר, והאדמה ממשיכה לשקוע, ואני אצטרך להביא כמות הרבה יותר גדולה של מלט ממה שחשבתי בתחילה. אני דורש שהיהודי ישלם לי יותר מהמחיר הנקוב ההתחלתי שדרשתי, כפי המאמצים שאני משקיע', הדגיש הפועל הערבי.

"האדמה באותו אזור שוקעת, ואותו ערבי לא ידע מה הסיבה לכך, אבל אנחנו ביררנו והסיבה היא בגלל הימצאותה של באר גדולה באזור, המשמשת את מפעל 'קוקה קולה'. והנה, על פי דין תורה, לא מחויב היהודי לשלם לערבי תשלום נוסף", סיפר הרב.

בעלון קול ברמה נכתב כי הרב זילברשטיין סיפר שלא רצה שייגרם חילול שם שמים, ולכן שילם את ההוצאות אותן תבע הערבי מכיסו הפרטי, והפועל הערבי? יצא מבית הרב כשהוא שמח וטוב לב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *