כשפרוש תקע בשופר

מהומה בכנסת: יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה על הוצאתו של ח"כ מאיר פרוש מאולם הוועדה לאחר שתקע בשופר וקטע שוב ושוב את דברי המשתתפים בקריאת פרקי תהילים

מהומה בכנסת: יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה על הוצאתו של ח"כ מאיר פרוש מאולם הוועדה לאחר שתקע בשופר וקטע שוב ושוב את דברי המשתתפים בקריאת פרקי תהילים.

ח״כ פרוש תקע בשופר וקרא פרקי תהילים בועדת החוקה והפסיק את פעילות הועדה, זאת בעקבות התנהלותו הפוגענית של יו״ר הועדה גלעד קריב ביום שישי האחרון, כאשר ניצל את חסינותו והכניס ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל בניגוד לתקנות, תוך שהוא רומס את קדושת הכותל.

עם חידוש הדיון שהופסק הבוקר בעקבות קריאותיו של ח"כ פרוש, אמר היו"ר ח"כ קריב: ניתן לח"כ פרוש להפגין את מחאתו, זה דבר לגיטימי, ונשמור על זכותם של חברי כנסת למחות על פעולות כאלו ואחרות".

לאחר שח"כ פרוש המשיך לקרוא פרקי תהילים אמר: "אני חייב לציין כי יש כאן שיפור במחאתו, שכן אביו השחית מעל בימת הכנסת סידור תפילה רפורמי. הבן פועל קצת יותר בדרכי נועם, וזכות המחאה עומדת לו. נשמע פרק תהילים אחד או שניים, זה תמיד טוב ואז לצערנו נבקש מסדרני הכנסת באדיבות לסייע לח"כ פרוש להמשיך את מחאתו במקום אחר.

מצב שבו ח"כ משבש מונע את קיום הדיון ומפריע לנציגי המשרד הממשלתי וחוזר על כך זו הפרה חמורה. זה לא מצב של קריאת ביניים לא נאותה.

מפאת כבודו של ח"כ פרוש ומפאת כך שזכות המחאה היא זכות חשובה, ננסה לחדש את הדיון אך אם ימנע את קיום הדיון אשתמש בסמכותי לבקש מח"כ פרוש לצאת ולא להעמיד את סדרני הכנסת במצב לא נעים.

לאחר דברים אלו הוצא ח"כ פרוש מהאולם תוך שהוא קורא לעבר היו"ר: "אתה תפריע, אנחנו נפריע לך".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *