כתב אישום: קראו קריאת שמע בהר הבית

נפתח משפטם של צעירים המואשמים בקריאת 'שמע ישראל' בהר הבית בקיץ האחרון. עו"ד משה פולסקי: "זכורים לנו מקרים כאלה מימי הבריטים. לא יתכן שבמדינת ישראל של שנת 2019 קריאת שמע תחשב לעבירה פלילית"

בבימ"ש השלום בירושלים נפתח אתמול (א') משפטם של שלושה צעירים יהודים, שניים מהם חיילים בשירות סדיר, אשר נעצרו בקיץ האחרון בהר הבית. השלושה, בשנות העשרים לחייהם נעצרו בהר הבית והוגש נגדם כתב אישום בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור לאחר שקראו שמע ישראל בהר הבית ועל פי כתב האישום השתחוו מול כיפת הסלע.

מכתב האישום עולה כי לאחר שהנאשמים קראו שמע ישראל הקיפו אותם עשרות ערבים אשר איימו עליהם וקראו לעברם קריאות. השוטרים שליוו את הקבוצה מיהרו להוציא את היהודים מהר הבית ללא שנקפו אצבע מול המתפרעים הערבים.

בדיון שנערך בבימ"ש השלום בירושלים בפני השופט גבאי-ריכטר ביקשו שניים מהנאשמים לדחות את הקראת כתב האישום לצורך הסדרת הייצוג.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג את הנאשם השלישי אמר בדיון כי ראוי שכתב אישום שכזה לא היה מוגש מאחר ובלתי הגיוני שבמדינת ישראל של שנת 2019 קריאת שמע ישראל תהווה עבירה פלילית.

לאחר הדיון מסר עו"ד פולסקי "מדובר בכתב אישום שערורייתי. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל קריאת שמע בהר הבית תחשב עבירה פלילית איך שלא נסתכל הזה. זכורים לנו ימים שהיינו נצרכים להגניב שופר לרחבת הכותל כי השלטון הזר אסר את זה חמור מאוד שגם היום איננו זכאים לממש זכויות פולחן בסיסיות בהר הבית", תקף עו"ד פולסקי.

"בנוסף לכך, טענת המשטרה שקריאת שמע בהר הבית או ההשתחוות במקום מהווים חשש להפרת הסדר הציבורי הינה בלתי מתקבלת. ישנה פסיקת בג"ץ בנושא וככל שישנו איזה גורם אלים הרי שהמשטרה תתכבד ותרחיק אותו. לא יכול להיות שהמשטרה מפחדת מהוואקף, שיעשו הפרות סדר ובגלל זה מאשימה את היהודים שיעשו הפרות סדר".

עוד אמר פולסקי כי, "בכל הפרות הסדר של הערבים המשטרה לא עשתה שום דבר, והפגינה אוזלת יד עצומה, כנ"ל בעניין הפרות הסדר של הרפורמים ברחבת הכותל. דווקא שיש כמה נערים שבאים לקיים מצווה במקום ולא עוררו שום הפרת סדר בסופו של דבר, יודעת המשטרה להתנהל בנחרצות ולהגיש כתב אישום כה שערורייתי", הוסיף לסיום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *