לִכְבוֹד הַתַּנָּא הָאֱלֹקִי רַבִּי שִׁמְעוֹן בַּר יוֹחָאי: הצטרפו לשידור החי ממירון

רבבות עושים את דרכם בשעה זו  להר מירון כדי להשתתף בהילולת רבי שמעון בר יוחאי. לאחר האסון במירון שגבה בשנה שעברה את חייהם של 45 בני אדם הוטלו הגבלות משמעותיות. צפו בשידור החי

רבבות עושים את דרכם בשעה זו  להר מירון כדי להשתתף בהילולת רבי שמעון בר יוחאי. לאחר האסון במירון שגבה בשנה שעברה את חייהם של 45 בני אדם הוטלו הגבלות משמעותיות – ובין היתר הותר להיכנס רק באמצעות כרטיס להר, ל-120 אלף בני אדם בלבד שיורשו להשהות במתחם רק במשך 4 שעות. כמו כן לא הותר לחלק אוכל ושתיה ליד הציון.

מהבוקר יש תלונות רבות על התנהלות המשטרה ועל כך שאין ושירותים במקום. כרגע במקום נמצאים בעיקר כוחות ביטחון עיתונאים עם תעודות לע"מ, ואישי ציבור.

בשעה 20:00 תחל ההדלקה המרכזית בו ידליק הרב מבאיאן את ההדלקה המרכזית.

לקראת השעה 6 בערב נתחיל בשידור אירוע הזכרון המרכזי לזכר 45 נספי מירון


הפקה: דודי עזריאלי הפקות
צילום וניתוב: מזמור הפקות
שידור חי: שיא לייב שידורים חיים

פרויקטור מירון ניצב (בדימוס) צביקי טסלר, קיים השבוע (ב׳) תדרוך כתבים, במהלכו התייחס להיערכות הגדולה לקראת מבצע מירון.

תחילה התייחס טסלר לסוגית אישורי הבטיחות. "אנחנו נמצאים כעת בשלב האישורים הסופיים, כאשר על פי הנוהל, האישורים ניתנים ביום האירוע, דהיינו יום רביעי, כשביקורת נוספת תתקיים ביום חמישי.

"השנה אנחנו עורכים את האירועים בסימן הבטיחות, ונאמנים למסקנות הביניים, כשמצד אחד אנחנו נדרשים להגביל קהל על פי דרישת יועצי הבטיחות, ומצד שני עושים כל מאמץ לאפשר את קיום ההילולה בצורה מיטבית".

טסלר התייחס גם לסוגית אירועי החסידויות במתחמים השונים ברחבי המושב. "מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקידי, אחד הדברים שהיה חשוב לנו, הוא קיום האירועים הללו. עשינו מאמצים גדולים לאפשר את קיומם, אבל לצערי תהליך הרישוי היה כזה שהחסידויות לא צלחו את התהליך מסיבות שונות. אין ספק שלהבא אנחנו נצטרך לחשוב על כך, ולראות איך כן ניתן לעשות זאת".

טסלר הבהיר כי על אף שחלפה שנה מהאסון אשתקד, הרי שההכנות החלו רק לפני שלושה חודשים. "מסקנות הביניים התקבלו סמוך לסוף השנה האזרחית וההכנות שהתבצעו בכפוף אליהן, נעשו בסך הכל ב- 3 חודשים, במקום שנה שלמה. אני שבע רצון, מקצב ההכנות וההתקדמות, למרות שלא יכולנו להספיק הכל".

בנוגע לקיצונים המאיימים להפר את הסדר, אמר טסלר: "היינו בקשר עם כולם ואני לא חושב שהיו דברים שלא הבאנו בחשבון. יחד עם זאת, גם לנו יש מגבלות ורגולוציה, ומאחר שהייתה אסדרה שלא הייתה בשנים קודמות, לצערי אין יכולת למדינה לקבל את כל הדרישות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *