לאור אשפוז הנער: האם מחלימים יוכלו להתחסן?

יממה לאחר שפורסם על הנער הערבי שקיבל חיסון ולקה בתסמונת שהובילה אותו לאשפוז, בישראל חוששים כי לא ניתן יהיה לחסן מחלימים.

יממה לאחר שפורסם על הנער הערבי שקיבל חיסון ולקה בתסמונת שהובילה אותו לאשפוז, בישראל חוששים כי לא ניתן יהיה לחסן מחלימים. הנער הוא חאלד אבו-סביטאן, צעיר בן 23, שסבל מתסמונת דלקתית רב-מערכתית שבעקבותיה נזקק לאשפוז בבית החולים זמן קצר לאחר שקיבל את החיסון לקורונה.

יממה לאחר החיסון, החל אבו-סביטאן לסבול מתסמינים של חום, הקאות, התנפחות הצוואר וחולשה כללית. הוא סבל מאי ספיקת לב, אי ספיקת כליות ותת-לחץ דם.

מדובר במקרה הראשון בעולם שבו מחלים מקורונה שחוסן, סבל לאחר מכן מהתסמונת.

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם שטיפל בצעיר, ניסה להסביר: "אנחנו לא יודעים בוודאות שקיים קשר לחיסון או להיותו מחלים מקורונה, אבל ישנה אופציה כזו. להערכתי, צריך להיות זהירים עם חיסון אנשים שהחלימו מהנגיף ולחכות כמה שבועות כדי להבין טוב יותר מה קורה".

"אין דין אדם שלא חלה כדין של אדם שחלה", אומר פרופ' מבורך, "ייתכן שלתגובה של אותו צעיר אין כלל קשר לחיסון אלא רק לעובדה שהוא מחלים מקורונה. למשל אצלי במחלקה יש עשרה מחלימי קורונה שסבלו מהתסמונת הדלקתית הרב-מערכתית, שלושה מהם היו א-סימפטומטים לנגיף וכלל לא ידעו שהם מחלימי קורונה".

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, אמר: "זה מאוד מוקדם להסיק מסקנות, אין מניעה כרגע למי שהחלים מהנגיף להתחסן. ייתכן שהתופעה הייתה מתרחשת לאותו מטופל גם ללא קשר לחיסון. צריך לחקור טוב את הרקע הרפואי ואת רמת הנוגדנים שהייתה בדמו".

"בכל אופן מחלימים כרגע לא נמצאים בתעדוף החיסונים בישראל", אמר דוידוביץ', "כמו כן יש לזכור שעד כה חוסנו כ-2 מיליון אנשים בארץ ולא נצפו תופעות לוואי משמעותיות – דבר המתאים לנתוני המחלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *