לאחר ביקור בנט: הקונגרס מעכב העברת תקציב עבור כיפת ברזל

הקונגרס דחה העברת התקציב האמריקני שאמור היה להעביר מיליארד דולר כסיוע חירום לישראל לטובת הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל.

כמה ימים לאחר ביקור בנט בבית הלבן מתברר שהאמריקנים "שמים עליו פס": הקונגרס דחה העברת התקציב האמריקני שאמור היה להעביר מיליארד דולר כסיוע חירום לישראל לטובת הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. הסעיף הסור בעקבות איומים של חברי קונגרס אנטי-ישראלים במפלגה הדמוקרטית.

שר התפוצות נחמן שי האשים את נתניהו וכתב: "הדמוקרטים בקונגרס נסוגו לעת עתה מהכוונה לפצות את ישראל על הוצאותיה ב״שומר חומות״. ישראל קוצרת את הפירות הבאושים של מדיניות נתניהו וממשלתו להעדיף את טראמפ והרפובליקאים על פני הדמוקרטים. נזקק לקהילה היהודית ולהשפעתה הפוליטית.
ידרש עוד זמן רב לתקן את הנזק."

יאיר לפיד מסר בתגובה: "שר החוץ, יאיר לפיד שוחח הערב עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. "

השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.

השר לפיד: ״אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לבטחון ישראל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *