לאמיר זיך אומקערן יידאלאך

לקראת שבת שובה קריאתו של הנביא הושע – שובה עד ה' אלוקיך – מקבלת משנה תוקף עם שירו של היוצר הבלתי נשכח רבי יו"ט עהרליך זצ"ל לאמיר זיך אומקערן יידאלאך ומוגשת לפניכם בהפקה מיוחדת ע"י מכון "יידיש נחת".

הרכבת עמוסת הנוסעים, שועטת וגומעת מרחקים,
היהודים הבודדים שבה, מתלקטים. ל'מנחה' מחכים.
לפתע, אחד מהם פונה לקטר וקול זעקה מקים:
רבותי! טעינו בדרך… הבה נזעק ממעמקים!

תיאורה של הרכבת התועה וטועה בדרכה,
כאשר השעה מאוחרת, והשמש תיכף תשקע,
משול ליהודי השב בתשובה שלימה וזכה,
רגע, טרם תסתיים ההזדמנות לפעול שנה מתוקה.

הקנקן מכיל: תיאור עתיר רגש, מעורר נימים חבויים בלב, על רכבת התשובה הדוהרת ליעד בלתי נודע. על יהודים המתעוררים ומזככים את עצמם ברגע כנה ואמיתי. על הזדמנות הפז של כל יהודי להתאפס ולהיוולד כתינוק רך וזך מחדש, על ההבנה וההכלה שכל אדם, בשר ודם, עלול לטעות באיזה שלב בחייו – אך שערי התשובה לעולם לא יינעלו בפניו.
לאור הביקוש האדיר, חסר התקדים, לאוצרותיו של רבי יום טוב ז"ל, מושק כעת מיזם חדש מבית 'מכון יידיש נחת' – להאדרת מפעל חייו של רבי יום טוב עהרליך ז"ל – הפועל להפיק מחדש את רצועות העונג והמתיקות ההרואיים, במתכונת חדישה ורעננה. עיבודים מוזיקליים איכותיים וערבים לאוזן השומע.
מכון יידיש נחת הו"ל הימים אלו מחדש את סדרת התקליטים הנודעת "יידיש נחת" על גבי דיסקים ועובדים על הדפסת ספר אוצרות הניגונים חלק ג'.
קבלו נא בברכה, חידוש מרהיב זה – חוליה ראשונה מתוך שרשרת רצועות ארוכה שתבוא בעקבותיה בס"ד – שבוודאי תכבוש בסערה את שדה הנגינה החסידית האותנטית –

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *