לא יאומן: חוקרים כבר הגיעו למהירות 44.2 טרה-ביט לשניה בגלישה

התשתיות בישראל ובעולם לא ערוכות לצריכת הנתונים של המשתמש הממוצע

בזמן שמהירות האינטרנט הממוצעת בישראל עומדת על קצת יותר מ-80Mbps, מהירות ההעלאה הממוצעת עומדת על כ-17Mbps (אם אתם ברי מזל) ורק מעט ישראלים מחוברים בפועל לסיב אופטי, חוקרים באוסטרליה הצליחה לפתח חיבור אינטרנט של 44Tbps .

לצורך הבדיקה, החוקרים השתמשו בסיב אופטי שיוצא מאוניברסיטת RMIT, ועד לאוניברסיטת מונש שבמלבורן אשר נמצאות במרחק של כ-75 ק”מ האחת מהשניה; מרחק, שעל פי החוקרים, דומה למרחק הממוצע של לקוחות מספקית האינטרנט שלהם באוסטרליה. בשביל להגיע להישג המרשים, החוקרים השתמשו לראשונה בטכנולוגיית microcomb, שהיא יעילה יותר מבחינת העברת מידע על פני הלייזרים שנמצאים כיום בכבלים.

לדברי החוקרים, שבב ה-Microcomb, שמגיע בגודל מילימטרים ספורים קולט אור ומריץ אותו דרך טבעת המאפשרת הקרנה של 80 אלומות באורכי-גל שונים, כאשר כל אלומה נושאת על גביה מידע. יחדיו, כל האלומות משתמשות כמעט בכל הספקטרום הקיים. היתרון הגדול של החוקרים טמון בעובדה שהפיתוח ניתן ליישום בקווי הסיבים האופטיים הקיימים. כלומר, ככל הנראה אין צורך בהחלפה של כל התשתיות כדי להגיע למהירות המרשימה.

מתוך המחקר לטווח הרחוק, אנחנו מקווים ליצור שבבים פוטוניים מובנים שיוכלו לאפשר את מהירות העברת הנתונים הזו לאורך קווים אופטיים קיימים בעלות מינימלית”, כך לדברי ארנן מיטשל, חוקר מטעם RMIT. לדברי החוקרים, גם כאשר הטכנולוגיה הזאת תהפוך לזמינה עבור שוק הטלקום, היא בראש ובראשונה תשמש בעיקר את הדאטה סנטרים שזקוקים למהירות מקסימלית.

תקופת הקורונה הוכיחה שהתשתיות בישראל ובעולם לא ערוכות לצריכת הנתונים של המשתמש הממוצע. נטפליקס וספקיות תוכן נוספות הורידו את איכות הוידאו בישראל (ובמקומות רבים ברחבי העולם) למשך כמעט חודשיים, וזאת לאחר שחברות האינטרנט הישראליות דיווחו על שיאים בשימוש ובצריכת תעבורת הרשת.

איכות ומורכבות התכנים ברשת עולה בצורה אקספוננציאלית כל העת, ועם המעבר של אפליקציות רבות לתחומי הענן, רכבים אוטונומיים שצפויים לעלות לכביש, ועוד שלל פיתוחים, האינטרנט של כולנו רק צפוי להפוך להיות יותר עמוס ופקוק.

ותודה לגיקטיים על העזרה בכתבה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *