"לא יכולים להיכנס למחול שדים": האח הקטן של האומיקרון משתולל בדנמרק

עוד לא התאוששנו מהאומיקרון שמכה ברחבי ישראל, וכבר מגיע וריאנט חדש של הקורונה, המכונה BA2

עוד לא התאוששנו מהאומיקרון שמכה ברחבי ישראל, וכבר מגיע וריאנט חדש של הקורונה, המכונה BA2.

"זה 'האח הקטן של האומיקרון'", אומר היום (א') לאולפן ynet פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן. "הוא הגיע כנראה מהודו, עבר לסין ומשם התפשט. רואים אותו במדינות מסוימות, כמו דנמרק. כשחשבו שם שהגיעו לשיא עם האומיקרון, פתאום הגיע BA2 והתחיל להשתלט. עכשיו הוא מהווה 50% מההדבקות בדנמרק".

לדבריו, הויראנט לא נראה קטלני, "בבתי החולים בדנמרק המצב הוא סביר: יש שם רק 50 אנשים במצב של הנשמה, למרות הווריאנט החדש. אבל עוקבים אחריו. רואים אותו מתפשט במדינות אחרות: קנדה, ארצות הברית. בפיליפינים הוא נעשה הזן השולט".

על התו הירוק אמר: "הוא מאבד מהמשמעות שלו בעידן האומקירון, גם בגלל ההדבקה הרחבה וגם משום שהחיסון לא כל כך מונע הדבקה. צריך לחשוב אולי על דברים ספציפיים כמו הגבלת התקהלות במקומות רגישים כמו בתי אבות. במרחב הציבורי התו הירוק מאבד מהערך שלו היום".

פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים, התייחס בשיחהל- ynet לווריאנט החדש. "כל המדינות מסתכלות עכשיו על הווריאנט הזה וגם על אלה שיבואו אחריו, אך עדיין לא ברור אם הוא צריך לעורר דאגה. הוא שונה, יש הבדלים בינו לבין האומיקרון, אבל אין עדות לכך שהתנהגותו ומאפייניו מחייבים להתייחס אליו באופן שונה. המידע עדיין נאסף. אנחנו לא יכולים להיכנס למחול שדים בכל פעם שיש וריאנט חדש. וריאנטים היו ויהיו, וזה חלק מהתפתחות טבעית של מחלה שמתפשטת אצל מיליוני אנשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *