לא להידרדר ל"אווירת סוף קורונה"

לא להידרדר ל"אווירת סוף קורונה": על הממשלה ללמוד מהטעויות שהובילו לגל הנוכחי, שבו הלכו לעולמם יותר מ-1,300 איש. השיטה: לא לכבס מילים, לא להפקיר חולים וילדים – ולהקשיב למומחים. כך מפרסם הבוקר (ג'), פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק

בשבוע האחרון התרבו הנתונים והסימנים להתמתנות, או אפילו לדעיכה, של הגל הרביעי של הקורונה. אלה נתונים מעודדים מאוד, שיש לקוות שימשיכו אל עבר דעיכה משמעותית ומתמשכת של המגיפה, שכבר קטלה יותר מ־7,800 ישראלים והביאה להידבקותם של כמעט 1.3 מיליון ישראלים. ואולם, לפני שהממשלה ממהרת להכריז על "הצלחה בניהול הגל הרביעי", כפי שהכריז בראשון קבינט הקורונה; ולפני שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ממהר להצהיר שיש סיכוי שלא יהיה כנראה גל חמישי בישראל – חשוב ללמוד מהטעויות הקשות שהביאו לתוצאות ההרסניות, הקטלניות והטרגיות בגלים הקודמים, וגם ברביעי – שאנו עדיין בתוכו.

עוד לא נגמר הגל הרביעי. בגלים הקודמים, מיהרו חלק מבכירי משרד הבריאות והממשלה להכריז על סופם של גלי התפרצות הקורונה. זה היה בזמן שעוד התגלו מדי יום אלפי מאומתים חדשים, וכשבבתי החולים היו מאושפזים מאות חולים במצב קשה מאוד, רבים מהם במצב קריטי ומונשמים, ומדי יום מתו עוד ועוד קורבנות של המגיפה. זה בדיוק המצב היום בישראל. הגל הרביעי של המגיפה עדיין מכה קשות, ויש לא מעט מדינות שהיו נכנסות עכשיו להגבלות מחמירות עד כדי סגר, בעוד הממשלה בישראל רואה כבר את סוף המגיפה. הכרזות מוקדמות, שחצניות ונמהרות על סוף המגיפה לא רק פוגעות במאמץ הלאומי למיגור הגל הרביעי של הקורונה, ולעוד ועוד נפגעים וקורבנות – אלא הן דווקא מקרבות ומזרזות התפרצויות מחודשות של המגיפה בהמשך עד כדי, חלילה, גל חמישי.

לא לחזור באופן מסוכן ונמהר לשגרה. בכל הגלים הקודמים מיהרו במשרד הבריאות לוותר, גם אם כביכול בהדרגה, על הגבלות והוראות הקורונה, ויצאו לשגרה באופן מסוכן שעלה במחיר של עוד ועוד מאומתים וקורבנות נוספים. היציאה מהגל השלישי היתה השערורייתית ביותר, כשראשי משרד הבריאות הצהירו באופן בלתי אחראי, בלתי נתפס ובלתי נסלח לא רק על סוף הגל השלישי, אלא על סוף הקורונה בישראל. לא פחות מזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *