לא מה שחשבתם: מחקר חדש גילה תסמינים מטרידים של הקורונה

תסמיני הקורונה הידועים לנו הם חום גבוה, שיעול יבש חוסר טעם וקשיי נשימה. אבל בימים האחרונים מתגלים עוד תופעות לוואי מטרידה, הזיות ופסיכוזה.

תסמיני הקורונה הידועים לנו הם חום גבוה, שיעול יבש חוסר טעם וקשיי נשימה. אבל בימים האחרונים מתגלים עוד תופעתו לוואי מטרידה, הזיות ופסיכוזה.

המחקרים החדשים מגלים כי במקרים נדירים עשוי הנגיף להוביל למצב בלבול חריף, להזיות ואף לפסיכוזה.

מחקרים נוספים גילו כי הנגיף עשוי לפגוע במערכת העצבים המרכזית ולגרום לתופעות נוירולוגיות שונות כגון: אובדן חוש הטעם והריח, שבץ מוחי ואפילפסיה.

במאמר שפורסם ב"כתב העת לפסיכיאטריה ובריאות הנפש" בספרד נכתב: "העולם עובר תרחיש מלחיץ במיוחד בעקבות מגפת הקורונה. מצב בלתי צפוי ודרמטי זה יכול להגדיל את השכיחות של בעיות בריאות הנפש ובהן הפרעות פסיכוטיות".

כן נכתב: "אנו עשויים לחזות בעלייה הדרגתית של הפרעות פסיכוטיות כתוצאה מן המגפה, וישנו סיכון גבוה להתנהגות אובדנית. על כן אנו תומכים במעקב צמוד של המטופלים הללו הן בשלב האקוטי והן לאחר מכן, בטווח הארוך".

במאמר אחר נכתב. "זהו אתגר לקבוע אם המקרים שבהם זוהו חולי קורונה עם תסמינים פסיכוטיים, מקורם בפסיכוזה ראשונית – כלומר ההידבקות בנגיף הובילה ללחץ נפשי שהיווה מעין 'טריגר' לאנשים שהיו בעלי נטייה גנטית לכך או שמדובר בפסיכוזה משנית – כלומר כזו שנגרמת באופן ישיר ממחלת הקורונה".

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית אמר: "ידוע שה-Covid 19 פוגע במערכות רבות בגוף כולל במערכת העצבים המרכזית. פגיעה כזו יכולה להוביל למצב פסיכוטי באופן ישיר או לחשיפה של מועדות למחלה פסיכוטית עקב הדחק מעצם ההתמודדות עם המחלה. לא ידוע לי על אירועים כאלה בארץ אך בהחלט יתכן שניחשף גם למצבים פסיכוטיים כחלק מהתופעה שאנו קוראים לה 'המגיפה שאחרי המגיפה'. אנו קוראים למשרד הבריאות להיערך יחד איתנו כדי להתמודד עם התופעות הנפשיות הרבות שעלולות להתגלות בעקבות הקורונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *