לבדואים כן, למתנחלים לא: הקואליציה הפילה את החוק

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק חיבור בתים בהתיישבות הצעירה לחשמל, התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת יריב לוין כאשר 48 חברי כנסת תמכו לעומת 59 שהתנגדו

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק חיבור בתים בהתיישבות הצעירה לחשמל, התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת יריב לוין כאשר 48 חברי כנסת תמכו לעומת 59 שהתנגדו.

מוצע כי חברת החשמל תחבר את השכונות והיישובים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לרשת החשמל, ותקים לשם כך את התשתיות הנדרשות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "יישובים רבים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, סובלים במשך שנים מהיעדר קידום תכנון. כתוצאה מכך, לא ניתן לחבר את היישובים, הבתים ומבני הציבור הקיימים בהם לרשת החשמל. המצב כאמור גורם לכך שהתושבים, ובהם ילדים רבים, חיים בתנאים שאינם הולמים תנאי מגורים סבירים. בין היתר, כתוצאה ממחסור באספקת חשמל סדירה ובהיקף הנדרש, נותרים רבים ללא חימום ומים חמים בחורף וללא מיזוג אוויר בימים חמים.

המדינה אינה יכולה להתנער מאחריותה לדאוג לחלוצים, תושבי ההתיישבות הצעירה, אשר הסדרתה אינה מתבצעת בשל היעדר קידומה על ידי הממשלה. חקיקת החוק המוצע תשים סוף לסבלם של תושבי וילדי ההתיישבות הצעירה, ותשים סוף לקיפוח ממנו הם סובלים."

ח"כ יריב לוין: משהו. ביקרתי במאהל של ההתיישבות הצעירה. 20,000 ישראלים שעושים מילואים, משלמים מסים, חיים בלי אספקת מים וחשמל נורמלית, רק בגלל הססנות של הממשלה. נמאס להם מהבטחות הסרק של ראש הממשלה. הם אינם אזרחים סוג ב'. אשרו להם כבר היום חיבור חשמל"

השר מתן כהנא השיב בשם הממשלה: "האירוניה מתהפכת בקברה. אין דבר שמפחיד את הליכוד – יותר מאשר הסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות במה שקשור בהתיישבות הצעירה תהיה מבחינת הליכוד אסון פוליטי. לכן מה שאתם רוצים כאן זה לעשות הכול כדי למנוע כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה. אתם הרי יודעים היטב שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עוברת דרך חיבור חוק החשמל על ידי צו אלוף, ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *