"להכין יכולות התקפיות וחבילת סנקציות משמעותיות למקרה שאיראן תפר ההסכם"

גנץ חשף במהלך הפגישה תמונות המוכיחות שאיראן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה ואמר כי איראן מעבירה לוונצואלה חימושים מתקדמים עבור כטב"מים

שר הביטחון בני גנץ דיבר בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, במלון ענבל בירושלים.

שר הביטחון אמר: "אם יהיה הסכם גרעין בין איראן למעצמות, הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט בהן. כך למשל – יש להמשיך לחקור את התיקים הפתוחים של סבא"א, לעצור את פיתוח הטילים הבליסטיים האיראנים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, ולהתמודד עם תוקף ההסכם ומה שקורה אחריו.
אין ספק שהאכיפה והפיקוח של סבא"א קריטית – אך היא אינה מספיקה. גם אם ייחתם הסכם, צריך להכין יכולות התקפיות וחבילת סנקציות משמעותיות למקרה שאיראן תפר אותו במוקדם או במאוחר."
.
גנץ הוסיף: "לפי הנתונים שבידינו, לאחר חתימת הסכם הגרעין הקודם, איראן הגדילה את תקציבי הביטחון שלה ב-50%. עלינו להמשיך ולהילחם בשלוחי איראן ובהתחמשותם במזרח התיכון, ולוודא שהכסף שייכנס לאיראן, אם ייחתם הסכם, לא מופנה לטרור ולהפרת היציבות האזורית. התוקפנות של איראן, לא משפיעה רק על האזור, אני מבקש לחשוף בפניכם היום תמונה אחת שאומרת הכל.

בתמונה אנחנו רואים דגם של הכטב"מ המתקדם מתוצרת איראן, המוג'האר 6, מוצג על ידי נשיא ונצואלה. בנוסף לפיתוח כטב"מים איראנים באמצעות ידע איראני בוונצואלה, ההערכות שלנו מצביעות שחימוש מתקדם ומדויק המותאם למוג'האר 6 ודגמי כטב"מים נוספים, נשלח מאיראן לוונצואלה בתקופה האחרונה. בפגישותיי עם שותפים רבים מרחבי העולם, כולל מאפריקה ואמריקה, הם מביעים בפניי דאגה בשל תמיכת איראן במדינות תומכות טרור ובארגוני טרור בסביבתם. *האיום האיראני מוכיח פעם אחר פעם שהוא אתגר עולמי, אזורי וגם ישראלי.

איראן נמצאת במשבר חברתי וכלכלי. ישנן הפגנות, רעב, מחסור במים והפרות קשות של זכויות אדם. לכן, בהצעת התקציב הנוכחית של איראן, אמורה להיות רפורמה גדולה והשקעה ברווחה. אני מתפלל שכך יהיה, ושאם יכנס כסף לאיראן כתוצאה מהסכם, הוא ישמש לאזרחים שנאנקים תחת הקשיים. אבל יש לי ספקות גדולים בנושא.

לכן, הקהילה הבינלאומית, תחת הנהגת ארה"ב, צריכה לחשוב כל העת גם על צעדים הגנתיים וגם על התקפיים, בכדי להתמודד עם התוקפנות האיראנית בכל מקום, ובכל זמן. יש לנו את היכולת לפתח מערכות הגנה, ויש לנו חובה לשתף מודיעין ואת האמצעים כקהילה ללחוץ על איראן להפסיק מלחולל טרור. אלו משימות חשובות שימשיכו להתבצע ולהתעצם, ללא קשר לקיומו או אי קיומו של הסכם גרעין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *