לוקאץ שוב מסית נגד החרדים, שרון עידן לא נותר חייב

התחקירן אילן לוקאץ' שוב מסית נגד הציבור החרדי וטוען כי ועדת החריגים מפלה את החילונים לטובת החרדים בעוד הועדה בכלל לא קיימת לגבי הטיסה הנוכחית.
לוקאץ צירף תמונה וכתב: "צ׳ק אין לטיסה אמש לניו יורק. כל מי שאתם רואים פה קיבל אישור מוועדת החריגים".

כתב התעופה של כאן חדשות שרון עידן הפריך את טענתו וכתב: "שתי הערות די בסיסיות: אין שום צורך באישור ועדת החריגים לטיסה הזו (על זה היה התחקיר, לא?) הטענה בכתבה היתה רכבת אוירית של מצביעים חרדים בדרך לישראל. זו טיסה יוצרת מישראל. כבר היו בחירות ולא סיפרו לי?".

העיתונאי קלמן ליבסקינד מתח ביקורת חריפה על הכתבה ששודרה בסוף השבוע בחדשות 12, בה נטען כי החרדים זוכים להעדפה בהחלטותיה של ועדת החריגים המעניקה אישורי כניסה לישראל. בטור שפרסם ב’מעריב’, כתב ליבסקינד כי “אפילו מולקולה אחת של עיתונות לא הייתה בכתבת ההסתה המכוערת נגד חרדים, ואשר זכתה בטעות לכינוי תחקיר'”.

לדברי ליבסקינד, “עיתונות היא קודם כל עובדות ונתונים, ובכתבה של חדשות 12 לא הייתה ולו עובדה אחת, ולא היה ולו נתון אחד”. הוא הדגיש, כי הטענה המרכזית שעלתה מהכתבה של אילן לוקאץ’, לפיה “רק בשביל מגזר אחד שערי שמיים תמיד פתוחים”, לא זכתה לגיבוי בראיות: “האם יש מספרים, שמהם נבין מה יחס החרדים-חילונים בין מקבלי האישורים? לא. שום נתון לא הציגו בערוץ 12”.

“משגב מספר שבזמן האחרון הוא מסתובב הרבה בנתב”ג, ושהוא סופר בכל יום מי נכנס ומי יוצא. ‘דומיננטיות חרדית אדירה’, זו מסקנתו. יש מספרים? יש נתונים? יש עובדות? לא ולא. אורי משגב מ’הארץ’ חש ‘דומיננטיות חרדית’, ויותר מזה אנחנו לא צריכים”.

“מי שחי את עולם התעופה יודע שלפחות בקו מניו יורק יש דומיננטיות חרדית גדולה גם בימים של שגרה, ללא קורונה. ובכל זאת, אם כבר החלטתם לערוך תחקיר, לא כדאי להביא איזשהו נתון שהוא מעבר להתרשמות של אורי משגב? לדוגמה, קחו תחקירן, תעמידו אותו יומיים בנתב”ג עם מחברת ועיפרון, ותבקשו ממנו לספור חרדים. כאמור, אני לא בטוח שזה ילמד משהו, אבל לפחות נקבל תחקיר שיושב על נתון ששווה יותר מההתרשמות של כתב ‘הארץ'”.

ליבסקינד ציין, כי גם הטענות האנטי-חרדיות של המקורות האנונימיים שצוטטו בהמשך הכתבה לא זכו לביסוס כל שהוא: “למחרת הלכו בחדשות 12 עוד חמישה צעדים קדימה. בכתבת המשך על התחקיר מיום קודם, פולו-אפ בלעז, הזכיר הכתב מה היה בה, בכתבה מאתמול: ‘על פי עדויות וצילומים שנאספו בשבוע האחרון, כ-90% מהנוחתים הם חרדים’. ובכן, זהו נתון מצוץ מהאצבע, שאפילו אילן לוקאץ’ לא טען אותו בתחקיר המקורי שלו. המצאה מוחלטת, שהיוותה המשך לקמפיין האנטי-חרדי שעליו הכריז הערוץ”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *