לזכרם של הנרצחים: פרקי תהילים באירוע מרגש בעיריית ת"א

ערב יום הולדתו ה-120 של הרבי ז"ל, בעיריית תל אביב אירחו מעמד מיוחד בו הוקירו את פועלו של הרבי והכריזו על יום חינוך לכבודו. פרקי תהילים הוקראו לזכרם של הנרצחים בפיגוע

עיריית תל אביב יפו אירחה הבוקר (ראשון) אירוע מיוחד לרגל 120 שנה להולדת הרבי מליובאוויטש ז"ל, בהשתתפות 70 שלוחי חב"ד ברחבי העיר תל אביב-יפו בראשותו של השליח הראשי לעיר הרב יוסף גרליצקי. 

המעמד, בהנחיית קובי אריאלי ובהשתתפות נציגי העירייה, נפתח בקריאת פרקי תהילים לזכרם של שלושת הנרצחים מהפיגוע הקשה ביום חמישי שעבר ולרפואתם של הפצועים המאושפזים בבתי הרפואה. את הפרקים קרא חבר הנהלת מרכז חב"ד בתל אביב הרב אברהם שמואל לוין. לאחר מכן הנעים עם כינורו הכנר העולמי הרב מרדכי ברוצקי.

בנאומו של הרב גרליצקי, שהגיע לשליחות בעיר לפני למעלה מארבעים שנה, הוא העלה על נס את מפעל השליחות שהקים הרבי, ואת הכוחות שהשקיע בביסוס המפעל במסגרתו נשלחו שלוחים לכל מדינה ומדינה. "לפני 120 שנה זכינו שירדה לעולם נשמתו הגדולה של הרבי בכדי להרים את קרן עם ישראל בעולם ולהכין את כולנו לגאולה האמיתית והשלמה", אמר הרב גרליצקי.

נתן וולך מבכירי העירייה הוותיקים סיפר על קרבתו הגדולה לחב"ד בתל אביב בעשורים האחרונים. "אני כל פעם מחדש מתפעל מהמסירות של השלוחים, אמר וולך. "אני יכול להבטיח שכל זמן שאהיה כאן בעירייה אסייע לשלוחים. אתם ראויים לכך".

באירוע הוצג שלט מרשים ובו חתימותיהם של חברי העירייה מכל הסיעות שמצטרפים להצהרה על יום חינוך לכבוד הרבי.

אורח מפתיע במעמד היה הרב מנחם מענדל מוסקוביץ, משלוחי חב"ד בחרקוב הבוערת, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, שבנס גדול הצליח ברגע האחרון לצאת ולעלות לישראל. הרב מוסקוביץ תיאר את הרגעים הדרמטיים מרגע פרוץ המלחמה ועד ליציאה הניסית. "מיד אחרי שהופצץ בית העירייה שליד המוסדות של חב"ד במרכז העיר, קיבלנו טלפון מחב"ד העולמית שעלינו לעזוב עכשיו", סיפר השליח. "אני עכשיו מרצה הרבה באירועים ברחבי הארץ ומתאר מה פעלנו בחרקוב ומה עבר עלינו. מדהים כמה יש התעניינות בכל מקום בארץ. מרגש לשמוע מכולם את האכפתיות ואת הרצון של כולם להעניק ולתת. וביום הזה צריך להגיד שכל השליחות הזו היא רק בזכות הרבי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *