לחוצים? כל מה שידוע על נגיף האומיקרון

כל השאלות שרציתם לשאול על הנגיף החדש שמטריד את העולם

כמה מוטציות יש לנגיף?
על פי דיווחים ראשוניים יש 15 מוטציות לנגיף. הבקר פורסם ב'ידיעות אחרונות' על חשש ל-50 מוטציות לנגיף שמגבירים את אחוז ההדבקה.

האם הנגיף אלים יותר, או שמא גורם צינון קטן?

יו״ר משרד הבריאות האפריקאי מסרה אתמול כי ״הוריאנט החדש גורם למחלה קלה עם סימפטומים של כאבי שרירים ועייפות במשך יום או יומיים שלא מרגישים טוב.
עד כה, גילינו שאלו שנדבקו לא סובלים מאובדן טעם או ריח.
עלול להיות להם שיעול קל, אין שום דבר בולט. יתכן מאוד שדווקא בשל גל ההדבקות, הקורונה תדחק – ותדעך אחת ולתמיד.

האם ידוע על עלייה בחולים הקשים?

על פי הגרסה האפריקאית "אין עומס על בתי החולים ומי שכן מאושפז לא מחוסן.״ בנושא הזה ישנם גורמים שטוענים כי לאפריקה יש אינטרס שלא יפגעו בכלכלה שלה.
על פי שרון אלרועי פרייס יש הכפלה במספר החולים הקשים באפריקה.

מה הדליק את הנורות האדומות במשרד הבריאות ובעולם?
הנתון שהגיע ביום חמישי בלילה על קפיצה דרמטית במספר החולים. מספרים שלא ראינו בשום וריאנט. תחילה חשדו כי מדובר בטעות של הזנת הנתונים, אך ככל שהשעות חלפו, הבינו  המומחים כי הוריאנט אכן מדבק יותר.

האם יש סיכוי לעצור את הוריאנט בישראל?

אין סיכוי. כמה נוסעים שהיו עם אחת הנדבקות באוטובוס מאילת לא אותרו, בנוסף הדיווחים על חשד לוריאנט אומיקרון התקבל מהמעבדה המרכזית של קופ״ח לאומית, שיש להם יכולת לזהות בבדיקות PCR דגימות "חשודות" לוריאנט. מתוך 100 דגימות מהשבוע החולף היתה אחת חשודה שנשלחה לריצוף גנטי..

 

כרגע יש לנו 3 מאומתים בארץ עם Omi והם לא שהו בכלל בחו"ל, אז סביר מאד להניח ש Omi שלנו ממזמן פה  בישראל והדביק כבר אחרים, כנ"ל בעולם, שם הוריאנט החדש מתפשט במספר מדינות.

 האם הכלכלה תיפגע?

כרגע יש ירידות שערים בכל הבורסות בעולם. אם אכן יתברר שהנגיף אלים  ויגרום לעליה משמעותית בתמותה ובאשפוזים בישראל ובעולם, לא יהיה מנוס מלסגור את העסקים ולתת מענקים, כעת הסיכוי לכך הוא נמוך בשל העובדה שמרבית האוכלוסייה מחוסנת, וההנחה הרווחת בעולם ובישראל כי החיסונים יגרמו להגנה מפני הנגיף גם במקרה של הידבקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *