"לחזור לפעילות הדרגתית מיד אחרי פסח, או שישראל תגיע לקריסה כלכלית"

דורשים להגדיל את היקף הפעילות במשק מיד לאחר הפסח ל-50%

במודעה המתפרסמת היום בעיתונים הכלכליים פונים נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין ומזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, המרכיבים את נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל המייצגת 85% מהמועסקים במגזר העסקי, יחד עם כ-100 מבכירי נשות ואנשי עסקים, אקדמיה ורפואה לרה״מ ודורשים להגדיל את היקף הפעילות במשק מיד לאחר הפסח ל-50% ומידי שבוע להרחיב בהתאם למגמת השיפור בהתפשטות הנגיף, עד לכדי הפעלה מלאה של המשק.

בנוסף, דורשים ראשי הנשיאות להרחיב את מערך הבדיקות, להוסיף אמצעי אבחון ולהעביר את כל האוכלוסיות הנמצאות בסיכון, או שאותרו כבעלי תסמינים, בדיקות לגילוי נגיף הקורונה: "מיד למחרת הפסח תגדל מכסת ההשתתפות במעגל העבודה ללפחות- 50% ומידי שבוע תורחב בהתאם למגמת השיפור בהתפשטות הנגיף עד לכדי הפעלה מלאה. במוקדי מחלה מאותרים היטב, ייבחן קצב ההדבקה והסרת המגבלות במוקדים אלה תותנה גם היא בהגעה למצב בו קצב ההדבקה ירד מתחת לרמה של חמישה אחוז ליום. כל זאת כמובן עם המשך על הקפדה על היגיינה אישית".

לטענתם במידה והמשק לא יחזור לפעילות לאחר הפסח, ישראל עלולה להגיע לקריסה כלכלית: "מדיניות הממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה אמנם מביאה לעיכוב בהתפשטות המחלה, אולם המחיר הכלכלי לצד מדיניות זו עלול, בסבירות גבוהה, להעמיד אותנו בפני המשבר הכלכלי הגדול בתולדות המדינה. משבר אשר יבלום את תנופת ישראל בעולם לשנים רבות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *