ליברמן: "אני צם ביום כיפור אבל אוכל שרצים"

"אני צם שלושה ימים בשנה: צום תשעה באב, צום גדליה וביום הכיפורים", גילה לנו והוסיף בחיוך, "אבל אני אוהב לאכול שרצים. אבא שלי לימד אותי שתה ותהילים הולכים ביחד"

בריאיון של שר האוצר ליברמן לכלכליסט הוא מספר כי הוא צם ביום כיפור. בשעת בוקר, בלשכתו, ליברמן הקפיד על צום גדליה שחל באותו היום. "אני צם שלושה ימים בשנה: צום תשעה באב, צום גדליה וביום הכיפורים", גילה לנו והוסיף בחיוך, "אבל אני אוהב לאכול שרצים. אבא שלי לימד אותי שתה ותהילים הולכים ביחד".

ליברמן הפתיע בראיון לכלכליסט: "נתניהו היה צריך לפרוש מזמן. אי אפשר לבטל הכל, היתה לו תרומה לא מבוטלת. הוא היה שר האוצר אולי בין הטובים שהיו למדינה. גם ציטטתי אותו בנאום בכנסת. כל פוליטיקאי, כמו כל כדורגלן, חייב לדעת מתי לתלות את הנעליים".

על מצוקת הדיור אמר: "חייבים לשחרר 70 אלף יחידות דיור ב־2022, ב־4 השנים אחר כך צריך להתחיל להקים 300 אלף יח"ד להדביק את הפער"; "אני מתחייב ששכר חיילי החובה יעלה ב־50% בינואר 2023"; "אצל נתניהו יש ליקוי מאורות, הוא היה צריך לפרוש מזמן. היתה לו תרומה לא מבוטלת, אבל הוא היה חייב לדעת מתי לתלות את הנעליים". שר האוצר בראיון

המס על הקוקה קולה אמר ליברמן: "מבחינת צריכת הסוכר אנו נמצאים לצערי למעלה, וגם לצערי הסוכרת במדינה נמצאת ברמה מאוד לא טובה. יש לנו 600 אלף חולי סוכרת, 13% מהם מקרים קשים. חייבים להוריד את צריכת הסוכר. זירו, לפי משרד הבריאות, מזיק לא פחות ממשקה ממותק. הצריכה המוגברת של משקאות ממותקים היא בקרב צעירים והשכבות החלשות. זו חובה של המדינה. זה לא בא כדי לגבות מס, אלא כדי לשנות דפוסי התנהגות. אותו דבר לגבי שימוש בכלים חד־פעמיים. אצלנו הצריכה היא פי חמישה מבאיחוד האירופי".

על עליית מחירי הדיור אמר ליברמן: "מילת המפתח היא 'היצע'. אין טעם לטפל בכל הרכיבים הנוספים אם אתה לא מטפל בהיצע. ישנו גם נושא המשכנתאות ומס על הדירות להשקעה, דיור ציבורי ושיקום שכונות. ברבעון הראשון של 2021 היו קצת יותר מ־12.5 אלף התחלות בנייה. זה 65%-60% ממה שצריך להיות. אנו מבינים את כל הבעיות, גם בתחום הבירוקרטיה והרישוי. לבנות יחידת דיור בישראל לוקח בממוצע 32 חודשים, בארה"ב — 16 ובבריטניה — 15. חייבים להגיע בשנת 2022 לשחרור 70 אלף יחידות דיור, ומשנת 2023 בתוך ארבע שנים צריך להתחיל בהקמתן של 300 אלף יחידות דיור, כדי להדביק את הפער, כלומר התחלות בנייה של 75 אלף יחידות דיור בשנה,

על משבר הדיור: "לא חיכינו לחוק ההסדרים ולתקציב והארכנו את הותמ"לים, מה שמאפשר לקדם מהר יותר פרויקטים גדולים. תמ"א 38 – כל עוד אין לה תחליף חייבים להאריך אותה וזה מה שנעשה"
"הבעיה המרכזית של המשק היא מחסור בידיים עובדות. נפגשתי עם מסעדנים, המסעדות עובדות ב־60%-50% תפוסה כי אין אנשים שרוצים לבוא לעבוד. חסרות ידיים עובדות במלונאות, בתעשייה, בחקלאות. גם בתחום ההכשרה המקצועית צריכים לעשות לא מעט ולכן זוהי הפעם ראשונה שהממשלה לקחה את האגפים הגדולים בתחום ההכשרה, בעבודה ובאוצר והעבירה למשרד הכלכלה כדי שתהיה פחות בירוקרטיה. גם כל הנושא של החל"ת — ביטולו הוכיח את עצמו. באוקטובר נצטרך לקבל עוד החלטה לא פשוטה. גם ההחלטה הראשונה שקיבלנו לא להיכנס לסגר — ואני רוצה להודות לראש הממשלה שנתן גיבוי – אני מודע לכל הלחצים שהיו עליו".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שקצים ורמשים

    "באבוד רשעים רינה" היו הרבה רשעים שצמו ולא ידעו אפילו לשם מה נתקן הצום אבל נזהרו מךאכול שרצים שקצים ורמשים ורשע זה מתפאר במה שאוכל כמה פחמים צריך כדי לשרוף את נשמתו לאחר מיתתו בידי שמיים הרבה מן הרשעים וגם כנראה אביו מחכים לו בכליון עיניים ואז הוא יוכל להצטרף למקהלה ששרה"משה אמת ותורתו אמת" בכבוד ליברמן זמר הבית …

    אבי |
    הגב