ליברמן ובנט התנגדו, נתניהו והחרדים נעדרו: המחבלים ימשיכו לבלות בכלא

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – חוק עונש מוות למחבלים), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו 33 בעד. ישראל ביתנו הצביעה נגד בטענה שתומכת רק בנוסח שלה. החרדים ונתניהו נעדרו

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – חוק עונש מוות למחבלים), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו 33 בעד. ישראל ביתנו הצביעה נגד בטענה שתומכת רק בנוסח שלה.

20 חברי אופוזיציה שביישו את עצמם ולא נכחו במליאה בהצבעה על חוק עונש מוות למחבלים: יולי אדלשטיין, ינון אזולאי, ישראל אייכלר, יעקב אשר, קרן ברק, יואב גלנט, גילה גמליאל, משה גפני, אבי דיכטר, מיקי זוהר, אלי כהן, ישראל כץ, יעקב ליצמן, אורי מקלב, בנימין נתניהו, עידית סילמן, יצחק פינדרוס, מאיר פרוש, יואב קיש, מירי רגב.

במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו.

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו.

לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי "זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים". דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות.

מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי "הכל כלול". לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *