ליברמן: זו עלייה מתונה – לפיד: זו הפקעת מחירים

ליברמן: זו עלייה מתונה. לפיד סותר את ליברמן בישיבת הסיעה – ״זה כבר לא העלאת מחירים, זה הפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה. לא נהסס להפעיל מול אותם חברות ומותגים את כל האמצעים״

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דחה את הטענות על התייקרות מחירי המזון הדלק והחשמל: "צריך להבין, עליית מחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם. ההתייקרות למשל של החשמל בישראל היא 5.7, בבריטניה ובשבדיה זה הרבה יותר. היא אפשר להתעלם מעליית מחירי הנפט שהגיעו לשיא של עשרות שנים, וכך גם מחירי הגז וההובלה הימית. לכן, יש עליות בכל העולם ואצלנו זה הכי מתון.". ניסה ליברמן להסביר.

הכתב עמית סגל כתב בתגובה : "אז למה ליברמן פנה אתמול במכתב לחברות המזון שלא יעלו מחירים? הן יכולות לענות לו ש״בעולם זה הרבה יותר״.

שר החוץ ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה למצב הכלכלי: "העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים, לשמור על אבטלה נמוכה, לוודא שהם עוברים את התקופה הקשה."

לפיד הבטיח כי: "הרשתות הגדולות צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה."

לדברי לפיד, "יש נפגעים ואסור להפקיר אותם. בעיקר נפגעו העצמאים. העסקים הקטנים והבינוניים.אנחנו לא נפקיר אותם. היתה לי על זה שיחה ארוכה אתמול עם ראש הממשלה. אנחנו יושבים עם שר האוצר ליברמן, עם שרת הכלכלה ברביבאי. מתחיל תהליך. הוא לא יהיה ארוך והוא לא יהיה איטי. נטפל בזה עכשיו."

המתווה הנכון הוא קודם כל דחיית תשלומי מס, ואז פיצוי מול ירידה בהיקף ההכנסות מעל אחוז מסויים. זה יאפשר לנו להתמקד בענפים שנפגעו הכי קשה: תרבות, אירועים, תיירות, חנויות שהן לא חלק מרשתות.

עשיתי את זה כשהייתי שר האוצר, מיד אחרי מבצע צוק איתן. זה הזניק את המשק ואת הצמיחה. זה מה שנעשה עכשיו. לא נשתולל, לא נפזר כספים באופן חסר אחריות, אבל נטפל במי שנפגע.

העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. הם מעמד הביניים הישראלי. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים, לשמור על אבטלה נמוכה, לוודא שהם עוברים את התקופה הקשה.

אני לא מדבר על רשתות גדולות. שם מסתדרים מצויין. וגם הן, צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה. אני מדבר על סאונדמן שלא עבד חודשיים, על פועל במה, על חנות קטנה שאף אחד לא נכנס כבר חודש, על אולם אירועים שספג שורת ביטולים.

הממשלה לא יכולה לפצות 100 אחוז מהנפגעים ב-100 אחוז מהפגיעה, אבל היא תכנס לזה עכשיו בכל הכוח. בימים הקרובים נקיים שורת דיונים דחופים. נייצר מנגנון נכון ויעיל, נוודא שהוא נגיש לכל העצמאים שנפגעו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *