ליברמן חוזר בו: "אתנגד לחוק המצלמות"

ליצנות: ליברמן חוזר בתוך פחות מ-48 שעות ומצהיר כי ‏יתנגד לחוק המצלמות

ממשיך לזגזג: רק אתמול הבטיח ליברמן בביקר במעלה אדומים כי יתמוך בחוק המצלמות – "נתמוך בחוק המצלמות", הצהיר בלי להניד עפעף. כעת, ליברמן חוזר בתוך פחות מ-48 שעות ומצהיר כי ‏יתנגד לחוק – "אי אפשר להפריט את הפיקוח על הבחירות בידי מפלגות שהן אינטרנסטיות. אם לא תתקבל ההסתייגות של ישראל ביתנו – נצביע נגד ונעשה הכל כדי למנוע את חוק המצלמות" , אמר ליברמן. ליברמן שחשש שהחוק שייטב עם גוש הימין לאור הזיופים הרבים במגזר הערבי – החליט לחזור בו.

אמש הוציא היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון, חוות דעת לחברי הכנסת ובה פירט כי בעיתוי הנוכחי, חוק המתיר לנציגי מפלגות לצלם במקום הקלפי באופן שוטף את הליכי ההצבעה (למעט מאחורי הפרגוד), אינו עומד במבחן החוקתי.

"עיון מעמיק בפרטי ההצעה, כמו גם העיתוי שבו היא מובאת לכנסת, מעלים כי למעשה ההצעה עלולה לפגוע פגיעה של ממש באותם ערכים שאותם היא מבקשת כביכול לקדם, פגיעה אשר לטעמנו מביאה אותה, בוודאי בעיתוי הנוכחי, לכדי אי חוקתיות", קובע עו"ד ינון.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בתגובה להצהרת ליברמן: "מברך את ישראל ביתנו על ההחלטה להצביע נגד חוק המצלמות. הבלוף של נתניהו בניסיון להסתיר את אובדן ההרתעה בדרום לא יעבוד על אזרחי ישראל. הזייפן היחיד שיש במערכת הפוליטית הוא נתניהו".

פעיל העבודה ‏אלדד יניב כתב בטוויטר: "פעם ראשונה שאנחנו מרוויחים מזה שליברמן הוא מילה שמתהפכת כל שנייה כמו חביתה: שכח מה שאמר אתמול. והיום התהפך והוא נגד החוק לבריונים של נתניהו עם אייפונים בקלפיות. אם ליברמן לא יתהפך שוב עד הצהרים החוק של נתניהו נפל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *