ליברמן ממשיך לעצבן: "אני לא מתכוון להכניס את יהדות התורה ושס לקואליציה"

בריאיון לקרן מרציאנו ב"אולפן שישי" התבטא ליברמן נגד המפלגות החרדיות ואמר כי "מי שמחזיק אותם בעוני אלו רק ראשי המפלגות שלהם" ועקץ את נתניהו "פג הקסם שלו".

בריאיון לקרן מרציאנו ב"אולפן שישי" התבטא ליברמן נגד המפלגות החרדיות ואמר כי "מי שמחזיק אותם בעוני אלו רק ראשי המפלגות שלהם" ועקץ את נתניהו "פג הקסם שלו".

"אני גאה בתקציב שהעברנו, תהיה רוטציה": בתום 72 שעות מותחות במשכן הכנסת, הצליחה הקואליציה להעביר את תקציב המדינה לשנים 2022-2021 ולהבטיח לעצמה יציבות. בריאיון ל"אולפן שישי" אומר הערב (שישי) שר האוצר, אביגדור ליברמן, "כשיצאתי למערכת הבחירות הגדרתי את שתי המטרות שלי: להחליף את השלטון והעומד בראשו, ולהקים קואליציה ללא ש"ס ויהדות התורה. אני לא מתכוון להפר את מה שהבטחתי".

"העברת התקציב היא אכן הישג מרשים לממשלה הצעירה שמגיע לאחר תקופה ארוכה של שיתוק פוליטי. כעת נשאלת השאלה אם אותה ממשלה תעמוד במטרת העל והיא להחזיק מעמד קדנציה שלמה. לדברי ליברמן, זה לא עניין של מה בכך. "אין ספק, אני בטוח גם ברוטציה של לפיד-בנט", אמר השר

"לדעתי הקסמים שלו הסתיימו", אמר שר האוצר. "בשלושת הימים האחרונים שהיינו עכשיו בכנסת, כמעט כל חברי הכנסת מהליכוד ניגשו אליי ואמרו: 'היינו מטומטמים שהקשבנו לו ולא השכלנו להעביר תקציב'. תקופת הצייתנות שם הסתיימה".

על העלאת המס על הכלים החד-פעמיים שמסתכמת בעלייה ניכרת במחיר – 13 שקלים לקילו. טען ליברמן "זה באמת לא מכוון נגד אף אחד", אמר שר האוצר. "החרדים נפגעים בגלל הנהגת ש"ס ויהדות התורה, מי שפוגע ומחזיק אותם בעוני אלו רק ראשי המפלגות האלה. הם נלחמים לא רק נגד חד-פעמי, אלא גם נגד לימודי ליבה. הם יודעים שבן אדם שיש לו השכלה ומקצוע הוא לא תלוי בקצבאות ובנדבות. הם רצים להצדיק את הציבור שלהם – 'מסכן אני ובור'".

לגבי האם היה לערוך תהליך מדורג יותר בנוגע להטלת המס על החד-פעמי לאור הפגיעה המכוונת בציבור החרדי, הוא השיב: "אנחנו הגענו לשיא עולמי בשימוש בחד-פעמי. כשאני משווה אותנו לאיחוד האירופי, השימוש הישראלי הממוצע הוא פי ארבעה לעומת מדינות האיחוד. זו פגיעה חמורה באיכות הסביבה, והצעד הזה לא נגד ציבור כזה או אחר – הוא בעד איכות הסביבה".

"ראיתי את נתניהו. אני מכיר אותו כמה שנים טובות", אמר ליברמן. "ישב שם איש כבוי, בלי להט ובלי מרץ. זה לא במקרה שהוא טעה שש או שבע פעמים בהצבעות, וזה לא במקרה שהוא ישב עם הראש בתוך ספר. הראש שלו היה במקום אחר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *