ליברמן מצחצח חרבות: הודיע שיגיש בג"צ כשחוק הגיוס יעבור

"אני רוצה לראות איך שני הרמטכ"לים לשעבר יצביעו על חוק ההשתמטות במסלול עוקף בג"ץ"

מי שכצפוי החליט לתקוף את החרדים בנאום הבכורה של השבעת הממשלה הוא לא אחר מאשר אביגדור ליברמן שאמר "אני רוצה להתייחס להסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות. דבר ראשון לחוק הגיוס. כבר שנים מלווה אותנו מחלוקת חריפה בתוך העם בנושא השיוויון בנטל".

יו"ר ישראל ביתנו אמר "בחודש יולי 2018, סוף סוף, הובא לכנסת חוק גיוס בני הישיבות כהצעת משרד הביטחון. לא של פוליטיקאים, אלא של משרד הביטחון. החוק עבר בקריאה ראשונה וזכה לשבחים רבים מכל עבר וקודם כל, מראש הממשלה בעצמו, שאמר שמדובר בחוק ממלכתי ומאוזן". 

ליברמן המשיך לגולל את הסיפור ואמר "אחרי ההצבעה בקריאה ראשונה לפתע פתאום הודיע שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, שהוא מתנגד. ומה הפלא? ראש הממשלה התקפל מיד. ומה שמופיע בהסכם הקואליציוני עכשיו זה חוק מרוקן מתוכן, עלבון לכל אלו שמשרתים בצה"ל, משרתים במילואים, עובדים ומשלמים מיסים".

"אבל מה שמופיע בסעיף 10 בהסכם עם יהדות התורה ובמקביל גם בהסכם עם ש"ס, זו לא רק התחייבות לחוק בגרסת מועצת גדולי התורה, אלא גם התחייבות להעביר חוק להשתמטות מצה"ל במסלול עוקף בג"ץ, במידה והבג"ץ יתערב". 

מעל בימת הכנסת הוסיף ליברמן "אני רוצה לראות איך שני הרמטכ"לים לשעבר יצביעו על חוק ההשתמטות במסלול עוקף בג"ץ. דווקא על רקע הקורונה, והעבודה המצוינת שעשו חיילי פיקוד העורף בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, וביישובים ערביים, היו צריכים להגיע למסקנה הפוכה, שחייבים לגייס את כל תלמידי הישיבות, ואת כל בני המיעוטים, לשירות פעיל במסגרת פיקוד העורף.
להקים שם חטיבה נפרדת לחרדים וחטיבה נפרדת לבני מיעוטים, שיטפלו בנושאים קהילתיים במסגרת שירות צבאי, בתוך הקהילות שלהם לכן, אני מודיע מראש שברגע שחוק הגיוס יעבור בנוסח של מועצת גדולי התורה ולא בנוסח של משרד הביטחון, באותו הרגע אגיש עתירה לבג"ץ".

לסיום אמר "אנחנו כאופוזיציה ננהל ויכוח נוקב עם ממשלת הפארסה הזאת, גם בנושא כלכלה, גם בנושא ביטחון וגם בנושא דת ומדינה. כי אנחנו בשום פנים ואופן לא מסכימים למכירת חיסול שלכם, של הציבור החילוני, המסורתי, של הציונות הדתית, לש"ס וליהדות התורה". 

"אנחנו נציג אלטרנטיבה שלטונית אמיתית יעילה ומקצועית, שתיתן מענה לכלל עם ישראל ולא לסקטור מסויים או לבן אדם מסויים". 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *