ליברמן נזף באנשי התקשורת: "אל תסקרו את מחאת האוהלים"

ליברמן הטיח ביקורת באנשי תקשורת שמפרסמים את דבר מחאת האוהלים. "כל הנסיונות לתדלק את היצרים ולתדלק את המחאה ולדבר על הדיור, כל ליבוי ההיסטריה, פשוט אין לזה מקום."

שר האוצר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת הסיעה למצב הכלכלי ואמר כי "הנתונים כפי שפורסמו על ידי למ״ס היום, ישנו גידול של 25 אחוז בהתחלות בנייה השנה, סה״כ בשנה האחרונה בוצעו 69 אלף התחלות בנייה וזה הרבה מעבר ממה שאנשים חלמו, ואותו דבר גם לגבי היתרי בנייה, בשנה האחרונה ניתנו 79 אלף היתרי בנייה וזה אומר שתוכנית הדיור עובדת ואנחנו נכנסים לשלב ב׳ בתוכנית ותוך חצי שנה אנחנו נוכל לראות ירידה בכל הפרמטרים".

"כמו שבזמנו אף אחד לא האמין שאפשר להוריד את הגירעון לאפס אחוז, כך אם לפני שנה היינו מדברים במונחים של 69 אלף התחלות בנייה ו-79 אלף היתרים כולם היו חושבים שמדובר במדע בדיוני, אך אלה העובדות.", אמר ליברמן.

ליברמן הטיח ביקורת באנשי תקשורת שמפרסמים את דבר מחאת האוהלים. "כל הנסיונות לתדלק את היצרים ולתדלק את המחאה ולדבר על הדיור, כל ליבוי ההיסטריה, פשוט אין לזה מקום. ראיתי כמה אנשי תקשורת שיוצאים מגדרם כדי לגרור אנשים, אבל זאת התשובה שלנו – 69 אלף התחלות בנייה תוך שנה ו-79 אלף היתרים. תוך חצי שנה כבר נוכל לראות ירידה במחירי הדיור. "

בנושא השכירות אמר ליברמן כי "אני חושב שהתוכנית מתייחסת בפעם הראשונה בצורה רצינית לבנייה להשכרה, גם שם יש הרבה תוכניות, אז צריך להתאזר קצת בסבלנות ולדעתי נוכל להסדיר ולהרגיע את שוק הדיור."

ליברמן התייחס לשביתת המורים: "אנחנו כל הזמן מדברים, אני נפגשתי רק אתמול עם שרת החינוך ומנכ״לית משרד החינוך, יש כל הזמן מפגשים עם הסתדרות המורים ומחר אני נפגש עם ועד ההורים הארצי ואני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות."

לדבריו, "אנחנו כרגע נמצאים בשורה של מגעים קדחתניים ואני מציע מיום ראשון להכנס למו״מ רציף עד שנגיע להסכם, אבל לבוא למו״מ באופן פתוח ובלי דעות קדומות ובלי אולטימטומים והכתבות, זה מה שאנחנו דורשים, אין כזה דבר משא ומתן של ״take it or leave it”, אנחנו רוצים לדון על הכל, על שכר המורים והתאמת החופשים של מערכת החינוך והמשק הישראלי וכמובן גם על תגמול למצויינות. צריך לבוא פתוחים ולהכנס למו״מ רציף ואני מציע להפסיק את השביתה ומיום ראשון אנחנו נבוא ונעשה מאמץ אמיתי, כן ורציף כדי להגיע להסכמה לטובת כולם."

הוא התייחס למצב למשק: "במדינת ישראל חסרים מורים, שוטרים ונהגים בתחבורה הציבורית. סה״כ תביעות השכר כרגע מסתכמות ב-41 מיליארד שקלים, כמובן שאי אפשר לתת 41 מיליארד שקלים. כל הענפים במשק מדברים איתי כל יום, תעשיינים, קבלנים, חקלאים שכל הזמן אומרים לי שצריך להביא עובדים זרים, גם זה לא פיתרון, אני מציע לנהל את הכל בהיגיון ובאחריות. כמה מחבריי שואלים אותי ״אם באת לתקן את העולם?״, ״האם אתה רוצה להוריש קופה מלאה לממשלה הבאה?״, ״והאם אתה לא מבין שאולי יש בחירות וצריך לעשות שיקולים אלקטורליים?״ מבחינתי זה הכי קל להגיד שאני מסכים עם הכל ולסגור עניין עם הסתדרות המורים ולסגור עניין עם הנהגים והשוטרים, אבל לא, לא יהיו שום שיקוליים אלקטורליים, יהיו שיקולים אחראיים, ממלכתיים וכלכליים למרות שיש לחץ של לסגור דברים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *