ליברמן נשאל על אלף המתים מקורונה: "אני שלם עם זה לגמרי"

שר האוצר אביגדור ליברמן בועידת הכלכלה של מקור ראשון על אפשרות של ריצה במפלגה משותפת עם בנט וסער: בפוליטיקה הישראלית לא פוסלים שום דבר

שר האוצר אביגדור ליברמן התגאה במהלך דברים שאמר לועידת מקור ראשון שהממשלה לא הטילה סגרים והשאירה משק פתוח במהלך גל האומיקרון. כאשר נשאל מה באשר ל-1,000 המתים מהנגיף בחודש האחרון הוא השיב: "אני שלם עם זה לגמרי".

ליברמן שהתארח הבוקר בוועידת מקור ראשון עקץ בריאיון לעורך העיתון חגי סגל את מרב מיכאלי, ואמר: "מציעים להעלות את שכר המינימום ל-6,500 שקל. אם יש דרך בטוחה לרסק את הכלכלה זו פופוליזם. יש אנשים שאין להם מושג על מה הם מדברים. יהיו לדבר כזה השלכות מיידיות של אינפלציה ואבטלה".

חגי סגל הזכיר לו את מספר המתים בחודש האחרון, וכך השיב שר האוצר: "אני שלם עם זה לגמרי. בסוף כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים ואתה חייב לקבל החלטות לא פשוטות, לא רק ביציאה למלחמה. אנחנו יודעים מראש שבתאונות דרכים ימותו 300, ואף אחד לא מוציא את הרכב משימוש".

בתשובה לשאלה על ריצה במפלגה משותפת עם ראש הממשלה בנט ושר המשפטים סער אמר ליברמן כי" לא פוסל שום דבר, בפוליטיקה הישראלית לא פוסלים שום דבר". ליברמן אמר כי באשר למדיניות הכלכלית בנט וסער רואים איתו את הדברים באותו אופן- "אני שמח שראש ממשלה ואני משדרים על אותו גל ודווקא מבחינה כלכלית אנחנו ראינו ממש עין בעין. בנושא כלכלי אין שום ויכוח. פה זה הצד הזה של הממשלה. הפעם זה ימין שהוא באמת גם ימין כלכלי. גם בנט וגם גדעון סער. בתחום הכלכלי זה הרמוניה וגן עדן."

שר האוצר התייחס לנושא יוקר המחיה- "אי אפשר להתכחש לזה. אנחנו מדינה מאוד יקרה. התחלנו לפני שמונה חודשים ממדרגה מאוד גבוהה. אי אפשר בשמונה חודשים לתקן כל העוולות מאז 48. אנחנו נמצאים בתקופה שיש קפיצת מחירים בכל העולם. וגם בתקופת מגיפת קורונה, ולמרות זה אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתינו. הוצאת הביטחון של מדינת ישראל בממוצע פי שניים וחצי יותר גבוהות מכל מדינה ממוצעת בOECD. תמיד היה וצריך לקחת בחשבון." ליברמן אמר כי מחירי הדלק נקבעים בנוסחה שמושפעת ממחירי הדלק בשוק העולמי והוסיף- "כנראה תהיה עוד עליה". באשר למחירי החשמל אמר ליברמן כי מהזולים במדינות המתקדמות.

באשר לנושא העלאת שכר המינימום אמר ש"הדרך הכי בטוחה לרסק את הכלכלה זה-זה פופוליזם." השר אמר כי השכר שנקבע גבוה יותר מארה"ב והעלאה ל7000 תשליך על יוקר המחיה ותביא לגידול אינפלציה ולעליה באבטלה. ליברמן אמר כי "אי אפשר באופן חד צדדי אחרי מו"מ מפרך אתה חותם עם עוד שלושה צדדים ואתה אומר אני באופן חד צדדי מבטל." ליברמן אמר כי העיסקה נחתמה ב-3 בנובמבר ועד לפני שבוע לא נשמעה הביקורת שעולה כעת. ליברמן אמר כי הוא רואה את הפתרון במענק עבודה (מס הכנסה שלילי) למשתכרים משכורות נמוכות.

באשר לביטול סעיף הנכד בחוק השבות – ליברמן הביע את התנגדותו ואמר כי "רות המואביה לא הייתה עוברת גיור אצל דרעי וגפני"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *